Jedną z najciekawszych nowości, jakie YouTube testuje w ostatnim czasie, jest automatyczna lista produktów wykrytych w filmach. Jak sama nazwa wskazuje, system wykrywa w spotach konkretne produkty i dopasowuje do nich powiązane pozycje na zasadzie cross sell/upsell.
Funkcja pojawi się pod odtwarzaczem video pomiędzy polecanymi dla widzów filmami. Jej celem jest sugerowanie użytkownikom danych produktów i ułatwienie im przeglądania filmów. Test będzie widoczny na razie tylko dla osób korzystających z serwisu w Stanach Zjednoczonych.
Jak można na tym skorzystać?
Lepsza ekspozycja produktów powinna zwiększyć monetyzację serwisu przez przyciągnięcie kolejnych reklamodawców. Wpłynie to bezpośrednio na wzrost przychodów z danego źródła . Częste lokowanie produktów w materiałach filmowych może stworzyć też dodatkową możliwość zarabiania dla twórców filmów i marek.
Źródło: https://support.google.com/youtube/thread/18138167?hl=en