Źródło graficzne: Freepik.com
TikTok wkracza w świat zakupów online z „Projektem S”
„Projekt S” to wewnętrzna inicjatywa ByteDance – chińskiej firmy matki TikToka, mająca na celu budowę własnej jednostki handlu detalicznego online, która konkurowałaby z takimi markami jak Shein, Amazon i Temu.
Od kilku tygodni użytkownicy z Wielkiej Brytanii mogą korzystać z nowej funkcji zakupowej na TikToku o nazwie „Trendy Beat”. W sekcji “Trendy Beat” prezentowane są przedmioty, które zdobyły największą popularność w filmach na platformie TikTok. Wszystkie reklamowane produkty pochodzą z Chin i są sprzedawane przez firmę zarejestrowaną w Singapurze, będącą własnością ByteDance. TikTok wykorzystuje swoją wiedzę na temat viralowych produktów, które zdobywają popularność na aplikacji, aby Byte Dance mógł nabywać lub samodzielnie produkować te produkty.
Model ten przypomina strategię Amazona, który tworzy i promuje własną linię bestsellerowych produktów. To ogromna zmiana w porównaniu do istniejącego na TikToku rynku zakupowego, który obecnie pozwala innym sprzedawcom na sprzedaż przez TikTok Shop, pobierając od nich prowizję.
Źródło: https://www.socialmediatoday.com/news/tiktok-launches-new-in-stream-shopping-push-with-trendy-beat-showcase/653570/ dostęp z 22.06.2023 r