TikTok wprowadza nowe sposoby na oznaczanie treści generowanych przez AI

Źródło graficzne: Freepik.com

Nowe możliwości w oznaczaniu AIGC

TikTok wprowadza nowe środki, w celu oznaczania treści generowanych przez AI, co pozwoli na zwiększenie przejrzystości i zwalczanie dezinformacji. Dzięki temu korzystanie z tej aplikacji będzie o wiele bezpieczniejsze i bardziej odpowiedzialne zarówno dla użytkowników, jak i dla twórców.

W tym celu zastosowano etykietowanie materiałów generowanych przez sztuczną inteligencję wykorzystując narzędzie Content Credentials. Pozwoli to twórcom na dodawanie  etykiety bezpośrednio podczas publikowania materiałów. Wprowadzone rozwiązanie działa na razie tylko w przypadku obrazów i filmów, jednak już niedługo będzie ono dostępne również dla treści audio. 

Współpraca z ekspertami

Chcąc jak najlepiej ulepszyć funkcję weryfikacji materiałów generowanych przez sztuczną inteligencję, TikTok podejmuje współpracę z Coalition for Content Provenance and Authenticity (C2PA) i staje się pierwszą platformą do udostępniania video, która wdrożyła ich technologię, Content Credentials. Aplikacja dołącza również do Content Authenticity Initiative (CAI) prowadzonego przez Adobe.

Ponadto TikTok pracuje już nad kampaniami dotyczącymi korzystania z mediów, które pomogą poszerzyć świadomość społeczności na temat tego, czym są treści generowane przez AI, promując ich odpowiedzialne wykorzystanie oraz wyjaśnienie, dlaczego tak ważne jest ich oznaczanie. We współpracy z ekspertami z MediaWise oraz WITNESS, w ciągu roku zostaną opublikowane filmy zawierające wszystkie cenne informacje.

Źródło:
https://newsroom.tiktok.com/en-us/partnering-with-our-industry-to-advance-ai-transparency-and-literacy?trk=article-ssr-frontend-pulse_little-text-block