Serwis społecznościowy Twitter oficjalnie rozpoczął testy bezpośrednich wiadomości głosowych – na ten moment jedynie w Indiach, Brazylii oraz Japonii.
Funkcja ma umożliwić użytkownikom nagranie wypowiedzi i przesłanie jej w wiadomości prywatnej innemu użytkownikowi portalu.
Jaki jest cel nowej opcji na Twitterze?
Testy tej funkcji prowadzone były już w czerwcu 2020 roku, jednak teraz wracają w wersji rozszerzonej z innym, bardziej wartościowym celem. Największą zaletą wiadomości głosowych ma być ułatwienie korzystania z serwisu osobom z problemami z widzeniem. Dodatkowo wiadomości głosowe mają zmniejszyć barierę językową w regionach wielojęzycznych, zgodnie z zasadą, że czasami łatwiej coś powiedzieć, niż napisać.
Jak to wygląda w praktyce?
Nagrania głosowe w wiadomościach prywatnych mogą trwać do 140sek, tak samo jak tweety głosowe. Funkcja na razie jest dostępna na iOS, jednak Twitter potwierdza, że jeszcze w tym roku pojawi się również na Androidzie. Brakuje na razie informacji na temat rozszerzenia funkcji na inne kraje.
Czy ma to przełożenie na nowe możliwości w marketingu?
Owszem, Audio DM może znaleźć zastosowanie w komunikacji marki z użytkownikiem i urozmaicić kontakt prywatny np. poprzez nagrywanie wiadomości głosowej jako odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania klientów.
Źródło: https://www.socialmediatoday.com/news/twitter-launches-live-test-of-voice-recordings-in-dms/595224/