Twitter w pogoni za trendami
Przed nami 2022 rok, który przyniesie wiele nowych funkcjonalności platformom społecznościowym. Myśląc o efektywnych strategiach komunikacji dla naszych klientów, zastanawiamy się, w jaki sposób zakupy typu In-Stream, live shopping, metawerse, AR/VR, audio społecznościowe czy kryptowaluty i NFC wpłyną na dalszy rozwój nie tylko Tik Toka, Instagrama, Facebooka, ale również Twittera. W ciągu ostatnich 18 miesięcy Twitter dodał kolejne funkcjonalności w swojej platformie i skupił się na budowaniu ścieżek dla twórców i umożliwieniu im zarabiania na tweetach. Nowe opcje, tj. Super Follows (pobieranie miesięcznej opłaty za ekskluzywne, dodatkowe treści dla największych fanów)
i Ticketed Spaces (pobieranie opłaty za wyłączny dostęp do sesji audio Spaces), mają ułatwić użytkownikom bezpośrednią monetyzację. Ćwierkacz rozwija również nowe narzędzia wideo i prezentacji pełnoekranowej, aby użytkownicy mogli zobaczyć pełny kontekst oraz prezentować krótkie filmy.
Nowy wymiar ćwierkanego e-commerce
Twitter rozwija również mocno opcję eCommerce, testuje nowe elementy sklepu na profilu biznesowym, czy bezpośrednie zakupy w strumieniu z tweetów. Ciekawe jest to, czy pójdzie w ślady Facebooka i zmniejszy zasięg tweetów z profilu biznesowego, aby zachęcić do inwestowania w reklamy i, co za tym idzie, zwiększyć wydatki reklamowe. Intensywne testy zakupowe zapowiadane są na drugą połowę przyszłego roku. Twitter nie pozostaje również w tyle na etapie rozwoju technologicznego, dokonywania płatności za pośrednictwem kryptowalut oraz prezentowania zakupów NFT.
Kolejną nowością jest opcja Twitter Blue, testowana w Kanadzie i Australii. To nic innego, jak oferta subskrypcji platformy z dostępem do nowych narzędzi tj. cofnij tweety, foldery zakładek, tryb czytnika, motyw kolorystyczny, ikona aplikacji, dedykowane wsparcie. Funkcjonalności te mają poprawić jakość korzystania z tweetów i dać większe pole do popisu twórcom. Ta zmiana jest pierwszym dużym krokiem Twittera w kierunku bezpośredniego zarabiania na użytkownikach, co może zapewnić inną ścieżkę przychodów.
Analizując opisane nowości reklamowe Twittera warto zastanowić się nad tym, czy marki zapłaciłyby za dostęp do profesjonalnych funkcjonalności i oferty biznesowej oraz w jaki sposób możemy wykorzystać je w twitter marketingu.
Źródło: https://www.socialmediatoday.com/news/26-predictions-for-social-media-marketing-in-2022/608443/