Od kilku miesięcy Instagram testował ukrywanie łącznej liczby polubień pod postami. Ostatecznie ta funkcja została wprowadzona dla wszystkich użytkowników 26 maja.
Dzięki wprowadzonym zmianom możliwe jest ukrywanie polubień w postach innych użytkowników, jak i w swoich własnych. Decyzja zależy w pełni od użytkownika, a samo włączenie funkcji znajduje się w ustawieniach aplikacji i jest bardzo intuicyjne. Co ważne, z widoku zniknie liczba polubień, ale nie lista osób, która polubiła dany post – ją będzie można dalej przejrzeć. W niedalekiej przyszłości funkcjonalność zostanie również wprowadzona na Facebook’a.
Ideą tego pomysłu jest zniwelowanie presji społecznej związanej z liczbą lajków. Ma liczyć się treść posta i jego przesłanie, a nie liczba łapek w górę czy serduszek pod nim. Według Adama Mosseri, dyrektora generalnego Instagrama, jest to inicjatywa mająca na celu uczynienie Instagrama “bezpieczniejszym miejscem w Internecie”.
W jaki sposób ukrywanie polubień wpłynie to na influencerów i marki?
W fazie testowej wielu influencerów stwierdziło, że ich wskaźniki zaangażowania znacznie spadły. Dla marek jest to kluczowy parametr do pomiaru atrakcyjności influencera oraz przeprowadzanej razem z nim kampanii.
Świadczy to o tym, że obserwatorzy są mniej zmotywowani do kliknięcia serduszka pod postem bez wyświetlanej liczby polubień.
Źródło: https://about.fb.com/news/2021/05/giving-people-more-control/