Od dłuższego czasu Connected TV (telewizor umożliwiający streaming video przez internet) było uważane za obiecujące, wysokiej jakości cyfrowe medium wideo, jednak ostatnio szybko stało się priorytetem dla wielu reklamodawców, dzięki wzrostowi konsumpcji strumieniowego wideo wywołanej kwarantanną.
Jak wynika z badania ankietowego przeprowadzonego przez AdExchanger 4 na 5 reklamodawców przewiduje wzrost konsumpcji mediów przy pomocy Connected TV. Dane opublikowane przez firmę Nielsen pokazują, że w poprzednich kryzysach, które zmusiły amerykanów do pozostania w domach, konsumpcja telewizji rosła prawie o 60% (dane dotyczą zarówno telewizji linearnej jak i streamingu video za pomocą zestawu telewizyjnego).
Connecterd TV narażone na działania oszustów
Wraz z wzrostem konsumpcji mediów przy pomocy Connected TV, rośnie zapotrzebowanie na powierzchnie reklamowe, ale też ryzyko fraudów.
Dwucyfrowe stawki CPM, większa trudność mierzenia i weryfikowania wyświetleń na urządzeniach Connected TV niż na urządzeniach desktopowych czy mobilnych, zmiana zachowań konsumenckich, oraz skupienie uwagi świata na COVID-19 sprawiają, że Connected TV jest szczególnie narażone na działania oszustów generujących sztuczne wyświetlenia.