A w nim:
- Po 22 latach DoubleClick zmienia nazwę
- Nowy typ kampanii produktowych – goal optimized
- Wydatki na programmatic buying po miesiącu RODO
- Chrome 68 oznaczy strony HTTP jako “niezabezpieczone”
- Co reklamuje konkurencja na Facebooku?
- A co reklamują na Twitterze?
- Dwa newsy od Instagrama
- Miesiąc pod znakiem Mundialu
- Dalsza konsolidacja w segmencie kanałów filmowych
- „Projekt denko”: największe wyzwania przy współpracy z blogerkami [case study]
- Value Media najbardziej dynamicznie rozwijającym się domem mediowym na polskim rynku
- Telewizja w dobie internetu – Czy Programmatic TV ma szanse na rozwój w Polsce?
Po 22 latach DoubleClick zmienia nazwę
W dniu 27 czerwca Google ogłosił, że przystępuje do ujednolicenia wszystkich platform reklamowych i analitycznych pod jedną wspólną marką Google Marketing Platform. Zastąpi ona dotychczasowe marki DoubleClick i Google Analytics 360, a niektóre usługi będą miały nowe nazwy, a mianowicie:
-
- DoubleClick Search przekształci się na Search Ads 360
- DoubleClick Campaign Manager na Campaign Manager
- DoubleClick Studio na Studio
DoubleClick Bid Manager, narzędzie oferujące funkcję planowania kampanii, tworzenia reklam, kupowania zasobów reklamowych i prowadzenia pomiarów, zmieni nazwę na Display & Video 360.
Nowe nazwy użytkownicy zobaczą w platformie od 24 lipca 2018 roku. Podczas gdy teraz większość zmian dotyczy tylko zmiany nazwy, Google planuję dalej ułatwić korzystanie ze wszystkich swoich produktów poprzez scentralizowanie technologii zarówno dla kupujących, jak i sprzedających reklamę.
Źródło: https://adexchanger.com
Nowy typ kampanii produktowych – goal optimized
Z początkiem maja Google wprowadziło nowy typ kampanii AdWords – kampanie produktowe zoptymalizowane pod kątem celów. Do tej pory zarządzanie kampaniami shoppingowymi wymagało sporego nakładu pracy i wiedzy. W przypadku kampanii nowego typu proces ten jest znacznie bardziej uproszczony, a jej uruchomienie sprowadza się do ustawienia budżetu, wybrania celu (maksymalizacja wartości konwersji) i dodaniu kilku kreacji graficznych.
Co wyróżnia ten produkt oprócz łatwości obsługi?
Zautomatyzowane zostało w tym przypadku określanie stawek za kliknięcie i kierowanie reklam na różne produkty i różnych odbiorców. Reklamy wygenerowane w kampanii goal optimized, oprócz sieci wyszukiwania i AdSense dla wyszukiwania, mogą wyświetlać się także w sieci reklamowej, YouTube i Gmailu. Tym samym reklamodawca może uzyskać pokrycie całej sieci. Pierwsze testy wykazały wzrost przychodu i spadek ERS w porównaniu do standardowego odpowiednika kampanii, co pokazuje, że warto zwrócić uwagę na to rozwiązanie.
Źródło: https://support.google.com
Wydatki na programmatic buying po miesiącu RODO
Dnia 25 maja 2018 czyli w dniu wejścia w życie Rozporządzenia Ogólnego o Ochronie Danych (w skrócie: RODO), niektórzy reklamodawcy zauważyli spadek w zakupie reklamy poprzez programmatic buying od 20 do 50 procent.
Wynika to z dwóch prostych przyczyn. Z jednej strony, niektórzy wydawcy nie wprowadzili na swojej powierzchni technologii, która umożliwia otrzymanie zgody na prowadzenie działań targetowanych, co spowodowało ograniczenie dostępnej powierzchni reklamowej dla kupujących. Z drugiej strony, reklamodawcy również ostrożnie podchodzili do wydawania swojego budżetu w pierwszych dniach RODO, jako że nie byli pewni, że bezpiecznie targetują swoją reklamę.
Teraz po miesiącu od wprowadzenia reguły wydatki zaczynają powracać do poziomu sprzed RODO. Razem z tym dużo reklamodawców zaczyna przeznaczać więcej budżetu w zakupie programatycznym na targetowanie kontekstowe i emisję w ramach umów prywatnych z wydawcami oraz zmniejszać wydatki na zakup danych od zewnętrznych dostawców.
Źródło: https://digiday.com
Chrome 68 oznaczy strony HTTP jako “niezabezpieczone”
Już w lutym na oficjalnym blogu Google można było znaleźć informację o tym, że przeglądarka Google Chrome od wersji 68 będzie wyraźnie oznaczała wszystkie strony nie wykorzystujące szyfrowanej wersji protokołu jako niezabezpieczone (not secure).
Od 7 czerwca 2018 Google Chrome w wersji 68 był oficjalnie dostępny w wersji beta, ze wszystkimi funkcjami. Wszystkie wskazuje więc na to, że w najbliższych dniach wejdzie w życie wersja oficjalna i przeglądarka oznaczy wszystkie strony z protokołem http jako niezabezpieczone.
Polityka Google prowadzi do tego, aby jak najwięcej stron Internetowych posiadało bezpieczne połączenie (https) i wykorzystywało certyfikaty SSL. Warto więc zaopatrzyć się w certyfikat SSL już dziś, zwłaszcza że bezpieczeństwo w sieci i ochrona danych osobowych są ostatnio wiodącymi tematami poruszanymi w Internecie. Brak bezpiecznego połączenia może w znaczny sposób wpłynąć na odbiór witryny przez użytkowników i ich zaufanie.
Źródło: https://security.googleblog.com
Co reklamuje konkurencja na Facebooku?
W dniu 28 czerwca 2018 na fanpage’ach Facebooka pojawiła się nowa zakładka: Informacje i reklamy (Info and Ads). Zakładki to miejsce, w które niewiele osób zagląda. Można przypuszczać jednak, że ta stanie się dla marketerów jedną z ulubionych, służącą do podglądania działań konkurencji.
W opisywanej części fanpage’a można znaleźć wszystkie reklamy, które są w danej chwili promowane. Zatem kreacje reklamowe, które wcześniej były “dark postami”, możliwymi do zobaczenia tylko jako reklama (lub poprzez bezpośredni link), obecnie dostępne jest dla każdego zainteresowanego.
Dla Facebooka jest to krok wprowadzający większą transparentność platformy. Jeśli znajdziemy reklamę, która będzie “obraźliwa” lub “niestosowna”, będziemy mogli zasygnalizować to od razu Facebookowi. W zakładce “Informacje i reklamy” znajdziemy też informacje o tym, kiedy fanpage powstał oraz czy wystąpiła zmiana jego nazwy.
Źródło: https://newsroom.fb.com
A co reklamują na Twitterze?
W dniu kiedy Facebook wprowadził opisaną w poprzednim artykule nowość, analogiczną możliwość dodał Twitter. Powstało Centrum Transparentności Reklam (Ads Transparency Center).
W miejscu tym, po odnalezieniu interesującego nas profilu, można zobaczyć aktualnie promowane reklamy lub informację, że w ciągu ostatnich siedmiu dni żadne treści nie były promowane.
Źródła: https://blog.twitter.com
https://business.twitter.com
Dwa newsy od Instagrama
W czerwcu Instagram podał dwa duże ogłoszenia:
- społeczność Instagrama ma już ponad 1 miliard aktywnych użytkowników
- powstanie IGTV – aplikacji do oglądania wertykalnych, pełnoekranowych filmów od ulubionych twórców na Instagramie. Limit długości filmów
został wydłużony z 60s do 1 godziny.
Źródło: https://instagram-press.com
Miesiąc pod znakiem Mundialu
Mistrzostwa Świata w piłce nożnej zdominowały oglądalność telewizji w czerwcu. Stacje emitujące mecze (TVP1, TVP Sport + pojedyncze mecze na TVP2) odnotowały bardzo dobre wyniki. Najpopularniejszą stacją w czerwcu została TVP1, która, dzięki transmisji meczów MŚ w piłce nożnej, zwiększyła swój udział z 9% w czerwcu 2017 do 12,72% w czerwcu 2018.
Kanał TVP Sport, po przeniesieniu na czas mistrzostw na trzeci multipleks naziemnej telewizji cyfrowej (MUX-3), notował w czerwcu historycznie wysokie oglądalności. Średni udział stacji wyniósł 2,91%, ponad siedmiokrotnie (!) wyższy względem czerwca ub.r. W trakcie meczów udział w oglądalności dochodził nawet do 10%.Pomimo słabej postawy reprezentacji Polski, zainteresowanie meczami Mundialu utrzymywało się na wysokim poziomie przez cały czerwiec.
Źródło: Nielsen, TG: All 4+ 06.2017 vs 06.2018, opracowanie własne
Dalsza konsolidacja w segmencie kanałów filmowych
Kino Polska TV (KPTV), właściciel stacji telewizyjnych Kino Polska, Filmbox, Kino TV i Zoom TV kupił od Agory dodatkowe 41% udziałów w polskim kanale telewizji naziemnej Stopklatka TV.
W rezultaie KPTV staje się większościowym udziałowcem stacji, co znacznie wzmacnia jej pozycję wśród największych grup medialnych w kraju. Jest to kolejny krok ekspansji KPTV – w styczniu 2018 roku grupa stała się wyłącznym właścicielem sieci telewizji naziemnej Zoom TV. Stopklatka TV ma zasięg ogólnokrajowy i jest dostępna w naziemnej telewizji cyfrowej (MUX-1), a także w większości ofert telewizyjnych z głównych sieci kablowych i platform DTH. Stacja odnotowuje 11,4 miliona aktywnych subskrybentów. Dla Agory sprzedaż udziałów w Stopklatce oznacza wycofanie się z rynku telewizyjnego.
Źródło: https://www.digitaltveurope.com
„Projekt denko”: największe wyzwania przy współpracy z blogerkami [case study]
Projekt denko to projekt zrealizowany przez SalesTube we współpracy z mikroblogerami. W jego ramach uzyskano 200 recenzji, 150 linków z nazwą marki oraz 115 linków ze spotkań blogerek.
Cele kampanii:
- Zdobycie linków (cel nadrzędny)
- Zaprezentowanie produktów szerszej grupie odbiorców
- Wywołanie rozgłosu wokół nowych produktów
- Wsparcie akcji marketingowych w innych kanałach
Źródło: https://nowymarketing.pl
Value Media najbardziej dynamicznie rozwijającym się domem mediowym na polskim rynku
Dom mediowy Value Media, należący do Group One, największej niezależnej grupy komunikacyjnej w Polsce, został niekwestionowanym liderem rankingu polskich agencji mediowych według najnowszego raportu RECMA 2017, notując najwyższą dynamikę wzrostu w ciągu ostatnich 3 lat (+ 292%).
Raport RECMA zestawia największe sieciowe domy mediowe, w oparciu o obsługiwane budżety reklamowe, analizując ich pozycję na rynku oraz długofalową dynamikę wzrostu.
Group One (i należąca do niej spółka Value Media), to jak dotąd jedyne niezależne podmioty prezentowane w publikowanym co roku rankingu. Grupa konsekwentnie stawia na rozwój i poszerzanie kompetencji, co znalazło odzwierciedlenie w opublikowanym zestawieniu. Value Media zostało liderem rankingu pod względem dynamiki wzrostu (+292%), zdecydowanie przewyższając pozostałe podmioty.
Źródło: https://business.facebook.com
TELEWIZJA W DOBIE INTERNETU – CZY PROGRAMMATIC TV MA SZANSE NA ROZWÓJ W POLSCE?
Reklama telewizyjna to wielki biznes. Jak duży? Globalna reklama telewizyjna w 2017 roku osiągnęła 209 bilionów USD przychodu[1]. Tradycyjny model kupowania i sprzedawania czasu reklamowego działa znakomicie od dziesięcioleci, mimo to zaczęły pojawiać się pierwsze pęknięcia w zbroi.
W czasach, gdy większość mediów ma głównie charakter cyfrowy, zasoby reklamowe telewizji są wciąż kupowane i sprzedawane manualnie – wnioski o oferty, zamówienia reklamowe i traffikowanie reklam są realizowane za pośrednictwem e-maili, arkuszy kalkulacyjnych, a nawet faksów. Nic więc dziwnego, że w branży telewizyjnej pojawiły się pierwsze głosy ekspertów, debatujących nad zmianą modelu zakupowego na wykorzystujący nowe technologie.
Źródło: https://business.facebook.com
Dziękujemy