Rok 2020 ma zostać swoistym poligonem doświadczalnym dla technologii wirtualnej rzeczywistości (AR). Zdolność zapewnienia lepszych wrażeń komunikacyjnych ma dotknąć wszystkiego, od miejsc pracy, przez wydarzenia, aż po sposób w jaki komunikujemy się z ludźmi na całym świecie.
Wirtualna rzeczywistość w 2020 roku
Apple, Google i Facebook dokonały poważnych inwestycji, których skutkami są: Spark AR Studio na Facebooku, Web AR czy okulary Apple AR. To wszystko przyczyniło się do zwiększenia dostępności oraz urealnienia narzędzia, które marki mogą zacząć uwzględniać w swoich strategiach komunikacyjnych.
Pierwsze brandy zdecydowały się już na wykorzystanie technologii wirtualnej rzeczywistości. IKEA stworzyła “IKEA Place”, która pozwala nam na umeblowanie własnej przestrzeni (https://youtu.be/UudV1VdFtuQ). Drugą głośną akcją są działania Starbucks Cup Magic, czyli świąteczne filtry, aktywowane za pomocą kubków z limitowanej edycji (https://youtu.be/n7dEshkTri4).
Rozwój AR ustanawia nowy benchmark tolerancji i wymagań wśród konsumentów. Możemy spodziewać się, że coraz więcej marek zacznie korzystać z oferowanych możliwości.