Criteo przedstawiło dane, które pokazały, jak globalny wybuch koronawirusa wpłynął na trendy i zachowania konsumentów. Wprowadzone przez wiele krajów środki dystansu społecznego stworzyły nowe trendy w wyborze produktów i sposobie kupowania. Badanie w szczególności skoncentrowało się na sprzedaży artykułów spożywczych, środków czystości i artykułów gospodarstwa domowego.
Pełen rozmiar wykresu:
http://newsletter.groupone.pl/wp-content/uploads/2020/04/criteo-1.png
Wzrost mediów online przez koronawirusa
Działania i środki ograniczające, mające na celu spowolnienie rozprzestrzeniania się wirusa, radykalnie zmieniły codzienne czynności społeczeństwa. Co spowodowało, że ruch internetowy wzrósł o 50%. Ostatnie badania Criteo pokazują, że ponad połowa (52%) konsumentów w USA i Wielkiej Brytanii twierdzi, że planuje więcej zakupów online w wyniku COVID-19. Podobnie sytuacja wygląda w pozostałych krajach.