Wrzesień 2018

newsletter Wrzesień 2018

A w nim:

  1. Największa w Polsce, na przestrzeni ostatnich kilku lat, kampania launchująca dla marki ABOUT YOU!
  2. W nowej strategii marketingowej IKEA odchodzi od pokazywania wnętrz i stawia na innowacje produktowe
  3. Kazar nowym Klientem Value Media i SalesTube
  4. Zmodyfikowane rozszerzone reklamy ETA
  5. Własny standard viewability dla reklam wideo w Google Marketing Platform
  6. SalesTube z największą liczbą Certyfikatów Facebook Blueprint w CEE!
  7. Cross device już dostępny w Google Analytics
  8. Nowa kampania GO Sport “Żyjmy sportem!”
  9. Affiliate Checker – narzędzie do weryfikacji ruchu
  10. Wyszukiwarka zbiorów danych od Google
  11. Facebook Data Driven Attribution

 

 

 

Największa w Polsce, na przestrzeni ostatnich kilku lat, kampania launchująca dla marki ABOUT YOU!


ABOUT YOU, to jeden z najszybciej rozwijających się odzieżowych sklepów internetowych w Europie, z siedzibą w Hamburgu. Założony w 2014 r., swoją działalność prowadzi w sześciu krajach Europy. Obecnie podmiot jest wyceniany na ponad miliard dolarów.

W wyniku rozstrzygniętego przetargu, About You powierzyła launch sklepu internetowego zespołowi Value Media. Jest to jedna z największych kampanii na polskim rynku na przestrzeni ostatnich kilku lat, porównywalna z przeprowadzonym na ogromną skalę rebrendingiem Ery GSM na T-Mobile. Celem szeroko zakrojonej kampanii jest wprowadzenie sklepu internetowego About You na polski rynek oraz zbudowanie jej silnej pozycji rynkowej. Działania komunikacyjne obejmą zakup czasu reklamowego w telewizji, radio i kinach, oraz zakup powierzchni reklamowej w prasie i na nośnikach OOH i DOOH. Za realizację działań odpowiada zespół Igi Wachowicz, Communication Director w Value Media.

Źródło: https://valuemedia.pl/


W nowej strategii marketingowej IKEA odchodzi od pokazywania wnętrz i stawia na innowacje produktowe


Szwedzka firma IKEA rozpoczyna emisję nowej serii reklam opartych na zmienionej strategii marketingowej. Koncentrując się na swojej „magicznej” niebieskiej torbie, spoty zostały przygotowane tak, aby pokazać, jak każdy z produktów dostępnych w sklepach tej sieci może poprawić codzienne życie właścicieli domów.

Kampania „New Wonders Can Come Out of the Blue” stworzona przez agencję Mother, rozpoczęła się w połowie sierpnia. Pierwszy spot telewizyjny „Spinning Cups” pokazuje trzy starsze panie, które spotykają się co tydzień. Akcja każdego z trzech 20-sekundowych spotów w pewnym momencie koncentruje się na niebieskiej torbie Frakta, która jest tutaj symbolem nowości.

Źródło: https://www.marketingweek.com


Kazar nowym Klientem Value Media i SalesTube

 


Kazar

Kazar to wiodąca marka na polskim rynku, oferująca wysokiej jakości obuwie i akcesoria. Należy do grona najbardziej rozpoznawalnych marek obuwniczych na polskim rynku w segmencie produktów luksusowych.

W ramach rozpoczętej właśnie współpracy Kazar powierzył Value Media opracowanie i realizację kompleksowej strategii komunikacji. Jest to kolejna polska marka, która doceniła doświadczenie, wysokie kompetencje oraz profesjonalne podejście Value Media do realizacji celów biznesowych klienta.

Doradztwem, analityką, a przede wszystkim optymalizacją procesu sprzedaży e-commerce Kazar zajmie się SalesTube, spółka specjalizująca się w działaniach wspierających rozwój e-biznesu na każdym etapie: od przygotowania projektu i zaplecza technologicznego, przez działania marketingowe, magazynowanie i logistykę, po obsługę procesu posprzedażowego.

Źródło: https://valuemedia.pl/


Zmodyfikowane rozszerzone reklamy ETA


Google ulepszył rozszerzone reklamy tekstowe zapewniając jeszcze więcej miejsca i wyróżnienie się od konkurencji w wynikach wyszukiwania. Od teraz istnieje możliwość stosowania aż trzech 30 znakowych nagłówków (do tej pory było ich zaledwie dwa).Zmodyfikowane rozszerzone reklamy ETA

Co więcej została też dodana druga linia tekstu reklamy a oba te opisy wydłużyły się do 90 znaków (wcześniej max. 80 znaków).

Podsumowując reklamy tekstowe mogą zajmować aż 300 znaków zajmując prawie dwa razy więcej miejsca w wynikach wyszukiwania!

Jednakże z uwagi na ograniczenia związane z ilością miejsca druga linia tekstu i trzeci nagłówek mogą się nie wyświetlać na mniejszych ekranach. Dodatkowe elementy reklamy mają za zadanie ulepszenie czy wzmocnienie wiadomości reklam.

Źródło: https://support.google.com


Własny standard viewability dla reklam wideo w Google Marketing Platform


Do tej pory agencje i reklamodawcy bazowali na standardowej definicji widoczności reklam wideo, która uznaje wyświetlenie za widzialne, jeżeli co najmniej 50% pikseli pozostaje w widocznym obszarze okna przeglądarki przez minimum 2 sekundy. Jednak dla wielu z podmiotów powyższe założenie było niewystarczające i często podważana była słuszność tej metryki w kontekście jej wpływu na efektywność prowadzonych działań reklamowych. W efekcie Google wprowadził do swoich platform marketingowych – Campaign Manager oraz Display & Video 360 – możliwość stworzenia własnego standardu. Parametrów, które możemy dostosować jest naprawdę wiele – od % powierzchni reklamy na ekranie, poprzez minimalny czas, a także czy ma być włączony dźwięk. Widoczność w przypadku reklam online jest niezmiernie istotnym aspektem, dlatego też wprowadzone usprawnienie przełoży się nie tylko na bardziej efektywne planowanie kampanii, ale także na lepszą ich optymalizację.

Własny standard viewability dla reklam wideo w Google Marketing Platform

Źródło:  https://support.google.com


SalesTube z największą liczbą Certyfikatów Facebook Blueprint w CEE!


Eksperci z działu paid social SalesTube zdali pomyślnie egzaminy Blueprint, które potwierdzają zaawansowaną znajomość planowania i zakupu kampanii w systemie reklamowym Facebooka i są dowodem najwyższych profesjonalnych kompetencji SalesTube.

Eksperci z działu paid social SalesTube

Platforma e-learningowa Blueprint to globalny program szkoleniowy i certyfikacyjny stworzony na potrzeby marketingu na Facebooku i Instagramie. Zdobycie certyfikatu wiąże się ze zdaniem dwóch egzaminów, na które składa się kilkadziesiąt pytań wielokrotnego wyboru. Cały proces odbywa się w języku angielskim pod skrupulatną kontrolą egzaminatora z firmy Pearson. Certyfikat jest ważny jedynie przez 12 miesięcy.

Źródło: https://www.linkedin.com


Cross device już dostępny w Google Analytics


W połowie sierpnia, Google uruchomiło nową funkcję Google Analytics – Google Signals. Na razie w formie testów, dostępnej tylko na wybranych kontach. Docelowo jednak, ma się ona pojawić na wszystkich pozostałych kontach Google Analytics w najbliższych tygodniach.

Cross device w Google Analytics

Google będzie w stanie agregować dane o użytkownikach, którzy wyrazili zgodę na swoich kontach na personalizację reklam. Nowa funkcja to nic innego jak długo oczekiwane Cross Devices w Analytics, które dotychczas było dostępne w przypadku zaimplementowania USER ID.

Nowa funkcjonalność ma pomóc marketerom jeszcze lepiej raportować dane o zachowaniach użytkowników oraz zwiększyć skuteczność działań remarketingowych kampanii Google Ads.

Źródło:  https://support.google.com


Nowa kampania GO Sport “Żyjmy sportem!”


Ruszyła kampania reklamowa przygotowana wspólnie przez RL Media, Change Serviceplan oraz Media Ready (wszystkie należące do Group One) i stanowi kontynuację dotychczasowych działań realizowanych w oparciu o hasło „Żyjemy sportem!”kampania GO Sport “Żyjmy sportem!”

Obejmuje ona całość aktywności firmy w kanałach ATL, BTL, ze szczególnym uwzględnieniem działań, mających na celu wsparcie sprzedaży w sklepach stacjonarnych GO Sport.

„Zintegrowana strategia komunikacji wynikająca ze zrozumienia naszych celów biznesowych utwierdziła nas w przekonaniu, że nie da się dziś budować skutecznych kampanii, oddzielając media od kreacji. Dlatego zdecydowaliśmy się nawiązać współpracę z RL Media oraz Change Serviceplan. Doceniliśmy nie tylko potencjał i efektywność, wynikające z bliskiej współpracy obu spółek, ale przede wszystkim profesjonalne podejście do biznesu”– mówi Karolina Malaczek, Dyrektor Marketingu w GO Sport.

Źródła: https://valuemedia.pl


Affiliate Checker – narzędzie do weryfikacji ruchu


Prowadząc kampanie performance’owe dla naszych klientów, współpracujemy z wieloma różnymi partnerami: bazy mailingowe, serwisy tematyczne, porównywarki i wiele innych. W działaniach afiliacyjnych wiemy, jak ważną rolę odgrywa tzw. “długi ogon”. Jednak w jaki sposób można ocenić jakość ruchu jeśli takie działania nie generują konwersji? Przede wszystkim dzięki Google Analytics. Możemy sprawdzić Bounce Rate, średni czas na stronie, ilość stron/wizyt z kanału itp. Jednak dane z tego narzędzia nie były dla nas wystarczające.

Affiliate Checker - narzędzie do weryfikacji ruchu

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów stworzyliśmy nakładkę na system afiliacyjny monitorującą działania (mailing, display, mobile) a także weryfikującą jakość ruchu na poziomie szczegółowości niedostępnym w Google Analytics. Narzędzie sprawdza i ostrzega nas o nietypowych odchyleniach dotyczących kliknięć, urządzeń użytkowników, przeglądarek, adresów IP oraz godzin realizacji kampanii. Dzięki takim danym jesteśmy w stanie ocenić jakość ruchu przy małych próbkach danych, co daje możliwość szybkiej reakcji: zmiany bazy, powierzchni ,dostawcy i w konsekwencji poprawić wynik kampanii.

Źródło: Własne


Wyszukiwarka zbiorów danych od Google


Nowość w Google, która zainteresuje osoby, które lubią szukać danych. Nowa wyszukiwarka  „Dataset Search” pozwala szukać tylko zbiorów danych.Google Dataset Search

Właściciele witryn, którzy udostępniają dane, wskazują dla Google pliki uzupełniając informacje czego te zbiory danych dotyczą oraz w jakim są formacie.

Wersja beta pojawiła się w lipcu, więc baza zbuduje się dopiero po czasie jak wydawcy uzupełnią dane strukturalne, szczególnie Polska.

Źródło:  Search Engine Journal


Facebook Data Driven Attribution


Na ostatni kwartał 2018 planowana jest premiera Facebook Attribution – własnego narzędzia do badania atrybucji. Narzędzie będzie wymagało minimalnej implementacji, ponieważ oparte jest na rozwiązaniach, które są obecnie szeroko wykorzystywane (Pixel Facebooka, SKD, offline conversions, parametry UTM). Facebook Attribution umożliwi analizowanie źródeł konwersji wg 6 różnych modeli atrybucji:

  • atrybucja na podstawie danych
  • równomierne uznanie
  • ostatnie kliknięcie lub wizyta
  • ostatni punkt styku
  • atrybucja pozycyjna
  • atrybucja rozkładu czasowego

Facebook Data Driven Attribution

Nowe narzędzie pozwoli na analizę atrybucji z uwzględnieniem danych Facebooka na temat użytkowników. Badanie nie będzie oparte na cookiesach, ale na user id. Dodatkowo uwzględnienie wymiaru cross-device pozwoli reklamodawcom lepiej zrozumieć, jak użytkownicy przełączają się pomiędzy różnymi urządzeniami na ścieżce konwersji.

Źródło: https://www.facebook.com


Dziękujemy