Źródło graficzne: freepik.com
Ponad 150 miliardów użytkowników miesięcznie używa YouTube Shorts
ikTok, jako pionier krótkich filmików, zdobył ogromną popularność, co z kolei zachęciło zarówno Instagrama, jak i YouTube do wprowadzenia swoich wersji tego formatu wideo.
Na początku popularności krótkich filmików królował kontent komediowy, który z biegiem czasu przerodził się w coś więcej niż spontaniczne i śmieszne materiały. Teraz dzięki przemyślanym scenariuszom, stanowi on początek ścieżki zakupowej konsumenta.
Google twierdzi, że „najlepsze krótkie filmy wideo wykorzystują moc tego formatu i zachęcają ludzi do oglądania ich wielokrotnie”.
Mimo wszystko warto pamiętać, że treści o długiej formie nadal są istotne. Przejmują one przewodnictwo na późniejszych etapach lejka zakupowego, szczególnie, gdy konsument ma potrzebę sprawdzenia i porównania produktów.
Strategicznym podejściem jest oferowanie obu formatów, umożliwiając jednocześnie korzystanie z krótkich i długich wideo.
Źródło: https://digitalagencynetwork.com/youtube-trends-shaping-the-future-of-video-marketing/