Youtube rozpoczyna testy Live-Stream Shopping z wybranymi twórcami

Rozwój Live Shoppingu

Live Shopping ma swoje początki w Azji, gdzie jest bardzo popularną usługą wśród konsumentów. Aplikacje widzą w tym spory potencjał, podobne narzędzia są testowane przez Facebooka, czy na TikToku.

W Europie 70% użytkowników jest otwartych na live shopping, z czego większość stanowią osoby w wieku 32-43. W przeciwieństwie do Azji, gdzie główną grupą zainteresowanych są milenialsi.

Jeszcze w 2018 roku 33% użytkowników przyznało że zakupiło produkt, który odkryli na Youtubie. Ostatnie 2 lata tylko przyspieszyły trend zakupów online, ale także oglądania wideo online.

Live Streaming commerce na Youtubie

Youtube będzie testował w najbliższym czasie integrację Live Streamingu z możliwością bezpośredniego zakupu prezentowanych produktów, czy usług z poziomu platformy. 

Początkowo opcja miała być możliwa tylko dla treści vod, została jednak rozszerzona o live stream.

Jest to kolejny etap rozwoju e-commerce na platformie. Pod koniec czerwca rozwiązanie zostało zaprezentowane 20 firmom podczas Google’s International Small Business Week.

Źródło: https://ecommercenews.eu/70-of-europeans-are-open-to-live-shopping/