YouTube Select – większa elastyczność i dopasowanie w dotarciu do odbiorców

Lepsze dopasowanie kontentowe gwarancją jakości i bezpieczeństwa kampanii

27% wzrost rozpoznawalności reklam w wybranych programach YouTube, średni wzrost świadomości o 13% oraz średni wzrost zamiaru zakupu o 9% – to korzyści, które przyniosło badanym reklamodawcom korzystanie z YouTube Select, którego launch na polskim rynku YouTube ogłosił w marcu 2021. 

YouTube Select – wybór kanałów

Rozwiązanie, które zastąpiło Google Preferred i Prime Packs, niewątpliwie daje wachlarz możliwości w dobieraniu kontentu do charakteru i specyfiki marki. Opcja wyboru pogrupowanych pakietów tematycznych wpływa także na większą kontrolę nad tym, gdzie będzie emitowany spot, co wiąże się zapewnieniem bezpieczeństwa marki.

W ramach YouTube Select można skorzystać m.in. z kanałów:  Beauty&Fashion, Automotive czy Fitness&Health, czy po prostu aktualnie najpopularniejszych treści w serwisie. Dzięki tak wyselekcjonowanym pakietom istnieje możliwość “szycia na miarę” i bardzo precyzyjnego doboru kontentu pod emitowaną kampanię, co przekłada się także na jej lepsze wyniki. 

YouTube telewizją XXI wieku?

Twórcy YouTube Select podkreślają przede wszystkim dopasowanie treści do reklamowanej marki jako największą zaletę tego rozwiązania. Dotychczas taka metoda bardziej kojarzyła się emisją reklam w telewizji, dla której YouTube od jakiegoś czasu jest jednym z poważniejszych konkurentów. Choć wydawać by się mogło, że w czasie pandemii telewizja ponownie zyska na popularności i oglądalności, to jak wynika z pomiarów z panelu telemetrycznego Nielsena, dzieje się tak jedynie w okresach największych obostrzeń.

Widoczny jest za to trend oglądania internetowych treści wideo na ekranach telewizorów, co tylko potwierdza substytucyjność YouTube względem tradycyjnej telewizji. Co więcej, w analizie dwudziestu MMMs w USA, YouTube Select Lineups we wszystkich przypadkach generowały wyższy ROI niż telewizja.

Rozwój YouTube Select

Jak widać, potencjał tego rozwiązania jest bardzo duży i zapewne wraz rozwojem oraz poszerzeniem możliwości tego narzędzia, będzie rósł. Być może w nowszych, ulepszonych wersjach YouTube Select dostępna będzie dość przydatna opcja wykluczenia z emisji konkretnych pakietów tematycznych, które mogłyby negatywnie wpływać na odbiór reklamy przez użytkownika, jak np. spot restauracji typu fast food przed/w trakcie filmu z treningiem redukcyjnym.

Źródło: https://www.blog.google/products/ads/introducing-youtube-select/