6 marca w życie weszła regulacja Digital Markets Act, której celem jest zwiększenie konkurencji na rynku CSS i zapewnienie użytkownikom większego wyboru i lepszych cen. Zmiana ma zastosowanie do wszystkich CSS działających w Unii Europejskiej, przez co Google zmuszone jest do wprowadzenia zmian w wyszukiwarce.
Google wprowadza 3 podstawowe zmiany w wynikach wyszukiwania, aby spełnić warunki Digital Markets Act:
- Google umożliwi reklamowanie się poprzez własne strony szczegółowe produktów (Product Detail Pages) zarówno poprzez bezpłatne wyniki wyszukiwania jak i płatne. Porównywarki będą miały możliwość rywalizować w aukcji tak samo jak kampanie od bezpośrednich sprzedawców.
- Powstanie nowy filtr „Strony produktowe” dedykowany porównywarkom, oprócz istniejącego filtra „Produkty”, który obejmuje wszystkie oferty zarówno sprzedawców jak i porównywarek. Wprowadzono też nowe „skróty wyszukiwania” ułatwiające użytkownikowi precyzyjne wyszukiwanie.
- Google udoskonala wizualne wrażenia z wyszukiwania, dodając nowe funkcje dla zapytań ogólnych i produktowych i wprowadza Rich Results, pozwalające na wyświetlanie karuzeli produktów.
Regulacje DMA mają na celu zwiększenie konkurencji i przejrzystości na rynku CSS.
Oznacza to:
· Koniec z preferencyjnym traktowaniem: platformy CSS nie mogą faworyzować własnych produktów w wynikach wyszukiwania.
· Większy wybór dla użytkowników: dla każdego produktu muszą być wyświetlane co najmniej 3 różne opcje CSS.
· Łatwiejsze porównywanie cen: Użytkownicy powinni mieć możliwość łatwego porównywania cen i ofert różnych dostawców CSS.
· Jaśniejsze opłaty i wynagrodzenie: większa przejrzystość w zakresie opłat i sposobu wynagradzania platform CSS.
Źródło:
https://www.incubeta.com/insights/comparison-shopping-services-css-changes-in-light-of-the-dma-update/