Zmiana w podejściu do powtarzających się naruszeń w Google Ads

Zmiany w Google od czerwca 2022

Google wprowadza dziewięć nowych zasad do swojego systemu trzech ostrzeżeń, które karzą reklamodawców nieprzestrzegających zasad Google Ads.

Jeśli nasze zasoby lub reklamy będą wielokrotnie naruszać określoną zasadę Google Ads, konto Google Ads otrzyma ostrzeżenie. Informację o tym otrzymamy e-mailem. Zobaczymy również powiadomienie na koncie. Konto może otrzymać maksymalnie 1 upomnienie oraz 3 ostrzeżenia związane z naruszeniem danej zasady. Trzecie ostrzeżenie oznacza bezterminowe zawieszenie konta.

Od 21 czerwca 2022 r. przez okres 3 miesięcy Google będzie stopniowo wdrażać system oparty na ostrzeżeniach w przypadku tych kategorii zasad:

  • oferowanie usług seksualnych za opłatą,
  • międzynarodowe usługi matrymonialne,
  • clickbait,
  • projekty reklam wprowadzające w błąd,
  • usługi poręczenia majątkowego,
  • usługi informacji telefonicznej i usługi przekazywania połączeń,
  • usługi związane z poprawą zdolności kredytowej,
  • opcje binarne,
  • kredyty konsumpcyjne.

Za każdym razem, gdy Google aktualizuje swoje zasady dotyczące reklam, ważne jest, aby wiedzieć, co się zmienia. Znajomość zasad Google Ads powinna zapewnić bezpieczeństwo konta i uniknąć ostrzeżeń i w ich konsekwencji zawieszenie konta.

Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/12058429?hl=pl&ref_topic=29265