InPost, Winiary, Castorama, Samsung, Lidl i JBL  laureatami 2. edycji Best Brands Poland

Wśród zwycięzców, którzy otrzymali „Oskary Marketingu” głosem 7,5 tys. konsumentów są: InPost, Winiary, Castorama, Samsung, Lidl (Bio Organic), JBL 

W tegorocznym rankingu Best Brands Poland zwycięzcy, którzy otrzymali “Oskary Marketingu” wyłonieni zostali w 6. kategoriach: Best Overall Brand, Best Polish Brand, Best Omnichannel Brand, Best Sustainable Brand, Best Life Changing Technology Brand oraz Best Brand For Tough Times. Kategorie, które znalazły się w rankingu, są unikalne dla każdej edycji i w najbardziej obiektywny sposób odzwierciedlają trendy, które obecnie panują na rynku oraz w zainteresowaniach konsumentów w Polsce.

Best Overall Brand to nagroda wyjątkowa, bo przyznawana za ogólne dokonania. W tej kategorii nagradzane są marki z mocną pozycją rynkową, które dbają o relacje z konsumentami i ich pozytywne doświadczenia lojalnych nabywców. W tym roku wyjątkowo przyznane zostały dwa tytuły w tej kategorii. Odebrały je marki, które osiągnęły niemal identyczne wyniki w badaniu, choć na co dzień funkcjonują w różnych otoczeniach biznesowych. Zwycięzcami zostali  JBL oraz Samsung. W kategorii Best Polish Brand triumfowało Winiary. W kategorii Best Omnichannel Brand, nagroda trafiła do marki Samsung. Best Sustainable Brand, czyli marka, która wykazuje się największą odpowiedzialnością w zakresie dbania o środowisko oraz w kwestiach społecznych i ekonomicznych, to zdaniem konsumentów Lidl (Bio Organic). W kategorii Best Life Changing Technology Brand laureatem został InPost. To ta marka wg. ankietowanych Polaków dzięki innowacyjnym rozwiązaniom najbardziej zmieniła ich życie. Zwycięzcą w kategorii Best Brand For Tough Times, wyróżniającej markę, która dała klientom poczucie zrozumienia ich wyzwań związanych z inflacją i rosnącymi kosztami utrzymania, została Castorama.

-Strategie marketingowe buduje się na lata, jednak ze względu na dynamicznie zmieniające się realia, w 2022 roku marki były zmuszone nieustannie mierzyć się z nowymi wyzwaniami. Największym ryzykiem, przed którym stały i nadal stoją, nie jest jednak jednorazowa zła decyzja, ale niepodejmowanie żadnych. Odwaga, elastyczność, zrozumienie nastrojów konsumenckich, podążanie za głosem klientów i trendami. To niektóre ze składowych sukcesu, którego potwierdzeniem są nagrody Best Brands Awards. — mówi Marek Żołędziowski, CEO Group One, która jest organizatorem rankingu i Gali Best Brands Awards w Polsce.

Gratulacje należą się także wszystkim 60 markom, które znalazły się w gronie nominowanych. Już sama pozycja w TOP 10 w sześciu nagrodzonych kategoriach jest dowodem sukcesu marki, jaki odniosła na polskim rynku.