Niestandardowe kolumny Google Ads – szerokie możliwości konfigurowania
Dotychczas kolumny umożliwiały reklamodawcom wyświetlanie podziałów według konwersji, urządzenia i sieci. Teraz zyskują one o wiele większe możliwości. Jakie? Wyróżniliśmy je poniżej:
- dodawanie funkcji arkusza kalkulacyjnego;
- obliczanie i porównywanie dane w różnych zakresach dat;
- odwoływanie się w formule do innych kolumn niestandardowych;
- dodawanie do formuły więcej kolumn niezwiązanych z danymi, m.in. „Nazwa kampanii” i „Budżet”;
- używanie nowych formatów kolumn, np. „Tekst”, „Prawda/Fałsz” i „Data”;
- zastosowanie kilka filtrów do jednej formuły;
- filtrowanie wg. zmiennych niestandardowych na potrzeby konwersji.
Google informuje, że kolumny niestandardowe będą dostępne również w innych narzędziach raportowania, tj.: edytor raportów czy w panelach (ang. dashboards).
Zmiany te to duży plus w optymalizacji kampanii. Dostarczają bowiem krytycznych i konfigurowalnych danych do miejsca, w którym można bezpośrednio edytować kampanie. Działanie to gwarantuje oszczędność czasu, np. umożliwia nieprzełączanie się z raportowania na edycję.
Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/12041700