Nowe funkcje w Google Ads dotyczące turystyki

Google, wraz ze wzrostem zainteresowania wyjazdami zagranicznymi, wprowadził nowe funkcje. Należą do nich m.in pokazywanie w Profilu Firmy w Google cen za pokoje hotelowe, wdrożenie Reklam hoteli bez plików danych oraz kampanie Performance Max do celów związanych z podróżami.

Google zaproponował aktywne wsparcie standardowych protokołów branżowych (Opentravel)

Pozwalają one udostępniać online informacje o dostępności hoteli, cenach oraz zasobach. Ponadto uproszczono proces wdrażania oferujący hotelarzom możliwość dodawania cen i dostępności obiektu do Profilu Firmy Google z pominięciem technicznych arkuszy kalkulacyjnych i plików. Poszczególne hotele, które spełniają wymagania kwalifikacyjne, mogą bezpośrednio wprowadzić swoje stawki w profilu firmy Google, aby korzystać z bezpłatnych linków do rezerwacji hoteli.

Umożliwiono także tworzenie kampanii hoteli bez konieczności posiadania konta Hotel Center. Każdy reklamodawca Google Ads będzie mógł wyświetlać reklamy witryny hotelu, korzystając z ustalonych przez Google stawek. Ułatwienie procesu ma zachęcić reklamodawców do korzystania z tej funkcji. 

Uproszczona została też  konfiguracja kampanii reklamowej, dzięki wstępnie wypełnionym grupom zasobów w kampanii Performance Max dla każdego obiektu hotelowego, z automatycznie generowanymi obrazami, opisami i filmami, które możesz przeglądać i edytować. Kampania rozszerza również zasięg na zapytania dotyczące konkretnych obiektów w wyszukiwarce, a także promuje obiekty hotelowe we wszystkich kanałach reklamowych Google.

Źródło