„Amazonizacja”, czyli jak zorientowanie na klienta zmienia jego doświadczenie zakupowe

Zalety “Amazoniacji” 

Platformy łączą aspekty podażowe i popytowe, zwiększając w ten sposób wartość dodaną dla obu stron. W przypadku właściciela platformy – on sam nie musi świadczyć oferowanych usług, ale korzysta z potencjału rynku. Dzięki temu  ponoszone inwestycje są stosunkowo niskie. Siedmiu z dziesięciu największych firm na świecie pod względem wartości rynkowej opiera się na modelu biznesowym platformy – w tym Amazon, Facebook i Alibaba, a to co czyni je tak cennymi, to dostęp do użytkowników finalnych. 

Nowy model współpracy wywarł również wpływ na świat Marketingu

W ramach procesu reorganizacji Grupa Plan.Net skoncentrowała się między innymi na dostarczaniu niestandardowych rozwiązań usługowych, aby zapewnić swoim klientom jak najlepsze wsparcie zgodnie z najnowszymi wymaganiami. 

W przypadku klienta  BMW, Grupa stworzyła THE MARCOM ENGINE, platformę, która dostarcza usługi marketingowe specjalnie dostosowane do BMW – na arenie międzynarodowej i na wszystkich rynkach docelowych. Zrzeszone usługi  pomagają firmie działać skuteczniej i szybciej, aby skoncentrować się na relacji z użytkownikiem końcowym w trakcie ich indywidualnej ścieżki. Jako Mediaplus mamy przyjemność należeć do tej grupy.

Obecnie żadna organizacja nie jest w stanie uciec przed „Amazonizacją”. Podejście zorientowane na klienta staje się kluczowym czynnikiem sukcesu.  Dlatego, wszystkie nowe  produkty i usługi wprowadzane na rynek  powinny być dostosowane do potrzeb każdego typu klienta, a  najlepiej pomogą w tym platformy biznesowe.

Źródło