E-bay wprowadza nowy system Advanced Audience Technology (EAAT) – produkt oparty na własnych danych kupujących oraz profilach użytkowników.
Czym wyróżnia się Advanced Audience Technology
EAAT różni się od tradycyjnego modelu tym, że unika wykorzystywania danych osób trzecich. Jest to duża zaleta na przyszłość, gdyż aktualna forma cyfrowego kierowania reklam dobiega końca. Google ogłosił w styczniu, że zaprzestanie używania plików cookies stron trzecich do 2022 r. Oznacza to, że EAAT pozostanie opłacalny nawet po tych zmianach. Dodatkowo system oferuje szereg zalet w porównaniu z obecnym targetowaniem. Przykładem są znacznie lepsze współczynniki dopasowania odbiorców, dające reklamodawcom większą pewność, że reklamy docierają do osób, do których są kierowane. Oprócz poprawy skuteczności, powinno to pomóc ograniczyć znane doświadczenie związane z wyświetlaniem reklam produktu już po jego zakupie – jeden z czynników przyczyniających się do problemu „bombardowania”, uznanego przez Stowarzyszenie Reklamowe za przyczynę spadku zaufania publicznego do reklam.
Co zmieni Advanced Audience Technology?
Pliki cookie 3rd party z pewnością spełniały swoje zadanie, ale konieczna będzie alternatywa. Nie powstał jeszcze system, który mógłby stać się substytutem ciasteczek. Z tego względu ruch E-bay’a jest interesujący i może przynieść korzyści nie tylko samej firmie, ale też ich klientom oraz marketerom.