Nowa rzeczywistość, którą zastaliśmy po ogólnoświatowym lockdownie bywa bardzo uciążliwa, jednak prawdziwą rewolucję w życiu przechodzą osoby z poważnymi wadami bądź uszkodzeniami wzroku. Do tej pory w większości bazowały one na dotyku, co w dzisiejszych realiach jest ograniczone lub wręcz niemożliwe.
Kampania #WorldUpsideDown – o co chodzi?
W celu zwrócenia uwagi na ten problem i zachęcania do niesienia pomocy powstała kampania #WorldUpsideDown. Sama nazwa nawiązuje do “wywrócenia życia osób niedowidzących lub niewidomych do góry nogami”. Żeby zobrazować przekaz, kreacje reklamowe były udostępniane i publikowane do góry nogami.
Najbardziej spektakularne wsparcie akcji można było śledzić w Londynie, gdy na Piccadilly Circus reklamy na najsłynniejszym billboardzie w mieście zostały obrócone o 180 stopni.
Kontynuacja akcji miała miejsce w mediach społecznościowych. Na znak solidarności i zrozumienia problemu publikowano zdjęcia do góry nogami oznaczone hasztagiem #WorldUpsideDown.
Źródło: https://theandpartnership.com/projects/worldupsidedown/, https://marcommnews.com/worldupsidedown-rnib/