Według danych Google, 58% kupujących wstrzymuje się z zakupem świątecznym aż do momentu promocji. Wynika to z tego, że jesteśmy coraz bardziej cenowo-świadomi i robimy dokładne rozeznanie przed zakupem.
Zmiany w Google Merchant Center
W ramach Google Merchant Center ułatwiona zostanie edycja i dodawanie danych, a wszyscy sprzedawcy, którzy kwalifikują się do korzystania z oznaczenia promocji, otrzymają taką możliwość. Wcześniej ta opcja była dostępna tylko po wysłaniu formularza. Dodatkowo czas zatwierdzenia promocji został skrócony z kilku dni do średnio kilku godzin, co umożliwia szybszą reakcję na krótkie wyprzedaże.
Większe zasięgi reklam produktowych w cenie promocyjnej
Informacja o promocji będzie pojawiać się nie tylko w przestrzeni Google, w bezpłatnych oraz płatnych wynikach, ale również w zakładce Zakupy (nowy filtr ON SALE), w zakładce Grafika, w produktowym panelu wiedzy oraz w ramach kampanii LIA (Local Inventory Ads).
Jest to nowość na razie dostępna w Stanach Zjednoczonych i nie ma jeszcze oficjalnej daty, kiedy nowe opcje pojawią się w Polsce.