Łatwiejsze zarządzanie promocjami oraz większe zasięgi w Google Merchant Center

Według danych Google, 58% kupujących wstrzymuje się z zakupem świątecznym aż do momentu promocji. Wynika to z tego, że jesteśmy coraz bardziej cenowo-świadomi i robimy dokładne rozeznanie przed zakupem.

Zmiany w Google Merchant Center

W ramach Google Merchant Center ułatwiona zostanie edycja i dodawanie danych, a wszyscy sprzedawcy, którzy kwalifikują się do korzystania z oznaczenia promocji, otrzymają taką możliwość. Wcześniej ta opcja była dostępna tylko po wysłaniu formularza. Dodatkowo czas zatwierdzenia promocji został skrócony z kilku dni do średnio kilku godzin, co umożliwia szybszą reakcję na krótkie wyprzedaże. 

Większe zasięgi reklam produktowych w cenie promocyjnej

Informacja o promocji będzie pojawiać się nie tylko w przestrzeni Google, w bezpłatnych oraz płatnych wynikach, ale również w zakładce Zakupy (nowy filtr ON SALE), w zakładce Grafika, w produktowym panelu wiedzy oraz w ramach kampanii LIA (Local Inventory Ads).

Jest to nowość na razie dostępna w Stanach Zjednoczonych i nie ma jeszcze oficjalnej daty, kiedy nowe opcje pojawią się w Polsce.

Źródło: https://blog.google/products/ads-commerce/help-shoppers-find-deals-2020/?_ga=2.256027723.1961933141.1603250258-1807718296.1598608702