Społecznościowy gigant usprawni proces zakupowy za pośrednictwem swoich aplikacji i pomoże sprzedawcom jeszcze lepiej dotrzeć z ofertą do klientów. Facebook, Instagram i WhatsApp wprowadzają cztery rozwiązania obejmujące nowe sposoby odkrywania i kupowania produktów.
Rosnące zainteresowanie Facebookiem jako przestrzenią do wyszukiwania nowości rynkowych i nieznanych dotąd marek, zwłaszcza w branżach beauty, fashion czy elektroniki, przyczyniło się do wypracowania kolejnych funkcji e-commerce platform społecznościowych. Serwisy Marka Zuckerberga chcą postawić na lepszą widoczność sklepów dzięki zwiększeniu liczby miejsc, w których dochodzić będzie do styczności użytkownika z produktem. Nową funkcją będą też oceny i recenzje w sklepach na Instagramie. Marki Facebooka w planach mają także nowe formy spersonalizowanych reklam w sklepach oraz zastosowania rozszerzonej rzeczywistości (AR) dla reklamodawców.
Więcej przestrzeni sprzedażowej
Facebook zamierza ułatwić wprowadzenie firmom swoich sklepów do Marketplace. Ich poprawna konfiguracja pozwoli na wyświetlanie się produktów w popularnych miejscach zakupów takich jak zakładki Sklep na Instagramie i Facebooku. W kilku krajach możliwe stanie się także pełne zaprezentowanie asortymentu na WhatsAppie.
Recenzje na Instagramie
Pozytywne wrażenia związane z procesem zakupowym wzmocnić mają dodatkowe informacje przed zakupem w serwisach Facebooka. W najbliższym czasie na Instagramie pojawić się mają opcje oceny i recenzji produktów. Użytkownicy będą mogli także dodawać zdjęcia oraz filmy prezentujące zakupione przez nich produkty.
Personalizacja ścieżki zakupowej
W oparciu o preferencje zakupowe użytkowników, wprowadzone zostaną także nowe rozwiązania reklamowe dla sklepów. Facebook zapowiada rozwój badań nad możliwościami personalizacji oraz specjalne oferty i promocje dla konkretnych klientów. Duże znaczenie w tym kontekście mają mieć także istniejące już narzędzia – reklamy wspólne i dynamiczne.
Nowe technologie reklam
Dynamiczne reklamy będą też bazą dla zastosowania rozszerzonej rzeczywistości. AR ma być widoczna w automatycznych komunikatach wyświetlanych na podstawie zainteresowań użytkowników. Reklamy AR zachęcać mają w ten sposób do „przymierzenia” czy obejrzenia w 3D produktów przed zakupem.
Źródło: https://www.facebook.com/business/news/new-ways-to-drive-product-discovery-and-purchases