Google zaktualizowało harmonogram zmian dotyczących ciasteczek
Trwają prace nad nowymi standardami prywatności i bezpieczeństwa Google Privacy Sandbox. Gigant technologiczny, mając na uwadze złożoność ekosystemu reklamowego, postanowił dać sobie więcej czasu na implementację nowych rozwiązań i przeprowadzenie zmian. Początkowo zapowiadana data wycofania wsparcia dla third-party cookies, czyli koniec 2022 roku, została przesunięta na koniec 2023. Dla przypomnienia, standard Privacy Sandbox ma zastąpić obecny system reklam opartych na cookies stron trzecich, zapewnić większą anonimowość użytkownikom, a reklamodawcom pozwolić na targetowanie reklam na podstawie większych grup o wspólnych cechach.
Więcej czasu dla branży reklamowej
Zapowiadane zmiany dotyczące ciasteczek, na których opiera się znaczna część dzisiejszego targetowania reklam w Internecie, wywołały niemałe poruszenie w branży reklamowej. Wydłużenie terminu wprowadzania zmian pozwoli reklamodawcom i dostawcom technologii na lepsze przygotowanie się do modelu Privacy Sandbox i wypracowanie nowych rozwiązań. Zmiany wprowadzane przez Google zbiegły się w czasie z postępowaniami regulacyjnymi i antymonopolowymi, które prowadzone są wobec firmy przez Komisję Europejską i Komisję Izby Stanów Zjednoczonych.
Źródło: https://www.marketingdive.com/news/google-delays-third-party-cookie-phaseout-to-2023/602364/