Od 1 lipca Nielsen powiększył panel badawczy monitorujący telewizję z 2 500 gospodarstw domowych do 3 050.
Nowy panel jest skonstruowany w taki sposób aby zapewnić reprezentatywność i zagwarantować zrównoważenie panelu pod względem kluczowych zmiennych (województwa, typu gospodarstwa domowego, wielkości miejscowości, typu anteny). Dzięki powiększeniu panelu zwiększy się precyzja pomiaru i stabilność wyników mniejszych stacji oraz spadnie liczba spotów z zerową oglądalnością.
Jakie konsekwencje niesie zmiana dla reklamodawców?
Z dużym prawdopodobieństwem zmienią się indeksy pomiędzy grupami celowymi jednak powiększony panel pozwoli doszacować oglądalności oraz stacje tematyczne.
Ostatnie poszerzenie (w czerwcu 2020) spowodowało zauważalne zmiany w oglądalności i realizowanych zasięgach – w wyniku poszerzenia panelu lekko zwiększyły zasięgi stacji tematycznych, w ostatnich latach rosnących w siłę, kosztem stacji głównych, których oglądalność nieco spadła.
Źródło: opracowanie własne