Zmiana wielkości panelu monitorującego TV

Od 1 lipca Nielsen powiększył panel badawczy monitorujący telewizję  z 2 500 gospodarstw domowych do 3 050. 

Nowy panel jest skonstruowany w taki sposób aby zapewnić reprezentatywność i zagwarantować zrównoważenie panelu pod względem kluczowych zmiennych (województwa, typu gospodarstwa domowego, wielkości miejscowości, typu anteny). Dzięki powiększeniu panelu zwiększy się precyzja pomiaru i stabilność wyników mniejszych stacji oraz spadnie liczba spotów z zerową oglądalnością.

Jakie konsekwencje niesie zmiana dla reklamodawców? 

Z dużym prawdopodobieństwem zmienią się indeksy pomiędzy grupami celowymi jednak powiększony panel pozwoli doszacować oglądalności oraz stacje tematyczne.

Ostatnie poszerzenie (w czerwcu 2020) spowodowało zauważalne zmiany w oglądalności i realizowanych zasięgach – w wyniku poszerzenia panelu lekko zwiększyły zasięgi stacji tematycznych, w ostatnich latach rosnących w siłę, kosztem stacji głównych, których oglądalność nieco spadła.

Źródło: opracowanie własne