Trwa czwarty miesiąc redukcji pakietów GRP w stacjach TV spowodowany nadwyżką zleceń na reklamę telewizyjną niż jest ich w stanie przyjąć i zrealizować telewizja liniowa. Estymowane redukcje we wrześniu są na poziomie 30-40%, ale są także zlecenia cięte na 70%)
Stacje główne i tematyczne TVN i Polsatu na kilka dni przed końcem sierpnia poinformowały, że nie przyjmują już nie tylko zleceń pakietowych, ale także cenników. TVP było o tyle “liberalne”, że przyjmowało do końca miesiąca jeszcze zlecenia cennikowe.
Redukcja może sięgnąć nawet 70%
Stacje informują wprost swoich klientów, że złożone już zlecenia zostaną zredukowane nawet o 30-40% a w przypadku najpopularniejszych pakietów (TVN MIX MUX, TVN MIX FAMILY, TVN MIX PRIME, Polsat Kobiecy) redukcje mogą sięgnąć ponad 60-70%
Poziom cięcia pakietów zależy także od długości spotu reklamowego, Im dłuższy spot, tym większa redukcja.
Pozytywem jest brak redukcji w sponsoringach i multisponsoringach – klienci wykorzystujący mix spotów o różnej długości wraz z multisponsoringiem najmniej odczują redukcje pakietów GRP.
Źródło: opracowanie własne