Kolejny miesiąc redukcji zleceń pakietowych GRP w TV

Trwa czwarty miesiąc redukcji pakietów GRP w stacjach TV spowodowany nadwyżką zleceń na reklamę telewizyjną niż jest ich w stanie przyjąć i zrealizować telewizja liniowa. Estymowane redukcje we wrześniu są na poziomie 30-40%, ale są także zlecenia cięte na 70%)

Stacje główne i tematyczne TVN i Polsatu na kilka dni przed końcem sierpnia poinformowały, że nie przyjmują już nie tylko zleceń pakietowych, ale także cenników. TVP było o tyle “liberalne”, że przyjmowało do końca miesiąca jeszcze  zlecenia cennikowe.

Redukcja może sięgnąć nawet 70%

Stacje informują wprost swoich klientów, że złożone już zlecenia zostaną zredukowane nawet o 30-40% a w przypadku najpopularniejszych pakietów (TVN MIX MUX, TVN MIX FAMILY, TVN MIX PRIME, Polsat Kobiecy) redukcje mogą sięgnąć ponad 60-70%

Poziom cięcia pakietów zależy także od długości spotu reklamowego, Im dłuższy spot, tym większa redukcja. 

Pozytywem jest brak redukcji w sponsoringach i multisponsoringach – klienci wykorzystujący mix spotów o różnej długości wraz z multisponsoringiem najmniej odczują redukcje pakietów GRP.

Źródło: opracowanie własne