Wdrażanie kampanii Performance Max

Co oferuje Performance Max?

Warto przyjrzeć się ponownie kampanii Performance Max (pMax) ponieważ już od Q3 2022 zastąpią aktualne kampanie Smart Shopping Campaigns (SSC) . Dla przypomnienia kampanie a Max to m.in. większe możliwości zasięgu niż kampanie SSC,a to za sprawą pokrycia obszarów z innych typów kampanii jak: DSA, Discovery Ads, Youtube In-Stream ads, Google Maps.

Oprócz formatów jakie już oferuje SSC dochodzą: reklamy tekstowe, piny Google Map (w tym pokrycie kampanii lokalnych) i YouTube In-Stream. Ilość i skuteczność rodzajów reklam zależy od ilości elementów jakie dodamy do pMax. 

Reklamy kampanii pMax składają się z max 10 nagłówków (5 długich i 5 krótkich), 5 tekstów reklamowych (1 krótki do 60 znaków i 4 długich do 90 znaków), wezwania do działania, wyświetlanej ścieżki adresu URL, do 20 grafik, do 5 logo oraz do 5 filmów.

Warto dodać, że w sytuacji kiedy nie dodamy własnego wideo (źródło YT), to Google z dodanych grafik utworzy trzy warianty reklam, które oparte są na bardzo ogólnych szablonach z 3 podkładami dźwiękowymi. Jak można się domyślać takie reklamy wideo odbiegają od CI (ang. corporate identity) podmiotu reklamowanego, więc warto mieć to w tyle głowy. Aby zapobiec wyświetlaniu tych generycznych wideo, możemy również dodać minimalną (2 szt) ilość grafik, wówczas wykluczymy możliwość generowania reklam z automatu.

Jeżeli chodzi o klasyczne kampanie PLA to na tę chwilę ich działanie pozostaje bez zmian. Przejście z SSC na pMAx nie ma wpływu na CSS (ang. Comparison Shopping Service).

Na co zwrócić uwagę

Czas do automatycznej zmiany SSC na pMax warto wykorzystać przede wszystkim na optymalizację poniższych obszarów:

  • Analityka – od jej poprawnej implementacji po kluczowe konwersje, mikrokonwersje oraz przypisania im wartości
  • Zasoby – wykorzystanie wszystkich możliwych formatów zgodnie z zaleceniami, testy różnych linii kreatywnych
  • Segmentacja i agregacja użytkowników we właściwe listy remarketingowe, zasilanie danymi 1st party
  • Feed produktowy: poprawność i aktualność danych oraz wykorzystanie możliwie wszystkich atrybutów.

Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/10724896?hl=pl