Google ułatwia śledzenie konwersji offline

Google wprowadził do swojego systemu reklamowego konwersje rozszerzone.

Beta stanowi alternatywę dla istniejącej metody śledzenia konwersji offline opartej na identyfikatorze kliknięć Google (click id).

Działanie tego procesu można opisać w kilku prostych krokach. Gdy potencjalny klient wypełni formularz kontaktowy, w tym momencie agregujemy jego dane, jak np.: adres e-mail, imię i nazwisko, adres, numer telefonu, itp. Tego typu zaszyfrowane dane (algorytm szyfrujący SHA256) są zapisywane w tagach śledzenia konwersji i przesyłane do Google. Takie informacje następnie są używane do dopasowania klientów do kont Google, na których byli zalogowani podczas interakcji z nasza reklamą.

Tagi konwersji rozszerzonych możemy skonfigurować przez menedżera tagów Google lub przez globalny tag witryny.

Jest to dla tego istotne ponieważ takie śledzenie można skonfigurować z poziomu konta Google Ads, a nie np poziomu CRMa. To umożli większej liczbie reklamodawców łatwe śledzenie konwersji offline, a dodatkowo wdrożenie takiego śledzenia może być szybsze. Korzystając z tego typu danych, systemy Google mogą w stanie podejmować lepsze decyzje dotyczące aukcji, co może oznaczać wydajniejsze kampanie i lepszej jakości konwersje.

Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/9888656