Każdego dnia w Google rozpoczyna się ponad miliard procesów zakupowych. Internauci coraz częściej zwracają się do wyszukiwarki Google i YouTube o pomoc przy podejmowaniu decyzji o zakupie.
Nowe reklamowe formaty wizualne
Jeszcze w tym roku reklamodawcy będą mogli wyświetlać klientom z USA nowe, bardzo wizualne reklamy produktowe. Zostaną one wyraźnie oznaczone jako reklamy i będą mogły pojawiać się w dedykowanych boksach reklamowych na całej stronie.
Reklamy wizualne, a rzeczywistość AR
W procesie pomocna jest rzeczywistość rozszerzona (AR). W jej kamerach możemy, np.: sprawdzić, jak dany mebel będzie prezentował się w naszym salonie. Ponad 90% Amerykanów używa lub rozważa użycie AR do robienia zakupów.
Przyszłość reklam wizualnych
Wkrótce sprzedawcy zyskają możliwość wyświetlenia modeli 3D swoich produktów bezpośrednio w wyszukiwarce Google, dzięki czemu kupujący będą mogli łatwo zobaczyć je w swoich mieszkaniach.
Z kolei na YouTube Shorts kampanie wideo, które zachęcają do działania oraz kampanie promujące aplikacje, będą automatycznie skalowane do krótkich filmów. Jeszcze w tym roku będzie można połączyć swój plik danych o produktach z kampaniami i wyświetlać produkty w YouTube Shorts.
Dużo z tych nowości jest wypuszczana i testowana na rynku USA, natomiast to tylko kwestia czasu, jak dane rozwiązania pojawią się w Polsce.