Zalety “Amazoniacji”
Platformy łączą aspekty podażowe i popytowe, zwiększając w ten sposób wartość dodaną dla obu stron. W przypadku właściciela platformy – on sam nie musi świadczyć oferowanych usług, ale korzysta z potencjału rynku. Dzięki temu ponoszone inwestycje są stosunkowo niskie. Siedmiu z dziesięciu największych firm na świecie pod względem wartości rynkowej opiera się na modelu biznesowym platformy – w tym Amazon, Facebook i Alibaba, a to co czyni je tak cennymi, to dostęp do użytkowników finalnych.
Nowy model współpracy wywarł również wpływ na świat Marketingu
W ramach procesu reorganizacji Grupa Plan.Net skoncentrowała się między innymi na dostarczaniu niestandardowych rozwiązań usługowych, aby zapewnić swoim klientom jak najlepsze wsparcie zgodnie z najnowszymi wymaganiami.
W przypadku klienta BMW, Grupa stworzyła THE MARCOM ENGINE, platformę, która dostarcza usługi marketingowe specjalnie dostosowane do BMW – na arenie międzynarodowej i na wszystkich rynkach docelowych. Zrzeszone usługi pomagają firmie działać skuteczniej i szybciej, aby skoncentrować się na relacji z użytkownikiem końcowym w trakcie ich indywidualnej ścieżki. Jako Mediaplus mamy przyjemność należeć do tej grupy.
Obecnie żadna organizacja nie jest w stanie uciec przed „Amazonizacją”. Podejście zorientowane na klienta staje się kluczowym czynnikiem sukcesu. Dlatego, wszystkie nowe produkty i usługi wprowadzane na rynek powinny być dostosowane do potrzeb każdego typu klienta, a najlepiej pomogą w tym platformy biznesowe.