Grudzień 2018

newsletter Grudzień 2018

A w nim:

  1. Salestube partnerem raportu e-commercowego “Porzucony koszyk”
  2. Stacje TV ogłaszają polityki handlowe na 2019r.
  3. SalesTube rozpoczyna współpracę z Grupą Wirtualna Polska przy jednym z największych wdrożeń Google Analytics 360 w w regionie CEE!
  4. Subskrypcja treści za pomocą Facebooka
  5. Wzrost widoczności reklamy w Polsce
  6. Jacek Józwiak i Michał Kukuła dla Perspektywy Rozwojowe Reklamy Online w Polsce 2018/2019
  7. Reklama w wynikach wyszukiwania na Facebooku
  8. Kevin 28 lat później Reklama Google Assistant Home
  9. 80% transferu w Internecie będzie przeznaczone na treści wideo
  10. Karuzela na Instagram Stories
  11. 40% dużych firm w 2019 roku skorzysta z chatbotów
  12. Zmiany w sposobie zakupu kampanii OOH na nośnikach systemowych
  13. Maciej Jerzak objął stanowisko Marketing Intelligence Director w SalesTube

 

 

 

Salestube partnerem raportu e-commercowego “Porzucony koszyk”


Raport „Porzucony e-koszyk. Dlaczego konsumenci porzucają zakupy w Internecie?”, przygotowany przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, sprawdza jak często e-konsumenci przerywają swoje zakupy i jakie czynniki wpływają na te decyzja, obniżające efekty sprzedażowe wielu firm.

Dane pozyskane w badaniu „Porzucony e-koszyk” na grupidlaczego konsumenci porzucają zakupy w interneciee 1130 internautów pokazują, że co trzeci konsument przerywa swoje zakupy. Dzieje się tak niezależnie od kategorii zakupowej, wykorzystywanego zakupowo urządzenia, czy rozmiaru wirtualnego koszyka.

Na bazie raportu działy e-commerce mogą poznać problemy oraz intencje Polaków porzucających zakupy i opracować działania skutecznie zachęcające ich do powrotu i finalizacji zamówienia.

Cały raport można pobrać tutaj:  RAPORT – Porzucony E-koszyk

 


Stacje TV ogłaszają polityki handlowe na 2019r.


Z końcem 2018 roku wszystkie stacje TV ogłosiły swoje polityki handlowe na rok 2019.

Najistotniejsze zmiany to inflacja mediowa od kilku do kilkunastu procent, dalsze preferowanie / lobbowanie zakupu cennikowego vs pakietowy oraz niższe koszt CPP dla klientów uwzględniających w splicie stacji produkty VOD (oraz jak w przypadku Polsatu inne produkty digital również DOOH)

Kluczowymi zmianami w TVN:  

  • brak możliwości zakupu TVN (jako mono kanału) w pakiecie GRP. Od 2019 roku TVN można zakupić w pakiecie jedynie w pakiecie TVN MAX w skład którego wchodzi również TVN7 (zakładana – lecz nie gwarantowana – proporcja to 70% TVN vs 30% TVN7).
  • Nie ma już pakietu TVN MIX+. Bazowym pakietem jest TVN MUX.

Kluczowe zmiany w TVP to:

  • wypłaszczanie węża cenowego poprzez istotne podniesienie kosztu CPP w styczniu oraz lutym.
  • powiększenie oferty stacji tematycznych przejmując te należące do Michała Winnickiego (razem 18 stacji)

Kluczowa zmiana w Polsacie to:

  • podniesienie CPP o około 10% przy jednoczesnym inwestowaniu w produkty digital. Brak inwestycji w produkty non-TV oznacza podwyżkę rok do roku rzędu ~16-18%.

Źródło:  Własne


SalesTube rozpoczyna  współpracę z Grupą Wirtualna Polska przy jednym z największych wdrożeń Google Analytics 360 w regionie CEE!


Jako oficjalny reseller Google Marketing Platform w regionie CEE, SalesTube odpowiada za audyt i zaplanowanie wdrożenia, a następnie rekomendację techniczną i implementację narzędzi GA 360 dla ponad sześćdziesięciu serwisów, w tym stron contentowych, forów internetowych, serwisów video oraz aplikacji.

Google Analytics 360 w regionie CEE

Źródło: Własne


Subskrypcja treści za pomocą Facebooka


Facebook od roku koncentruje się na nowej funkcjonalności, której celem jest możliwość subskrybowania treści wydawców bezpośrednio w platformie. Działanie to ma zachęcić wydawców do pozostania w serwisie, mimo zmniejszającego się zasięgu organicznego. Facebook rozważa również możliwość wprowadzenia dodatkowych płatnych subskrypcji na swojej platformie.

Subskrypcja treści za pomocą Facebooka

 

 

 

 

 

Źródło: https://www.sotrender.com/


Wzrost widoczności reklamy w Polsce


Według najnowszego raportu, opracowanego przez firmę Meetrics, prezentującego dane dotyczące trzeciego kwartału, nastąpił wzrost (+3%) widoczności reklam display w Polsce.

Nadal jest to jednak poziom niższy od innych krajów uwzględnionych w badaniu, oprócz Włoch, których średnie viewability segmentu display osiągnęło wartość 52%.

Benchmark dla standardowych miejsc wyświetlania reklam wykazał, że to boczne sekcje strony są najlepiej widoczne (viewability dochodzące do  nawet 68%). Również te miejsca charakteryzowały się najdłuższym czasem widoczności kreacji.

Widoczność video w Polsce jest stosunkowo niska w stosunku do krajów zachodnich – w trzecim kwartale osiągnęła ona 50%. Na wynik ten może wpływać charakterystyka dostępnego inventory, które w dużej części obejmuje playery na dole strony oraz formaty out-stream, odtwarzające się bez wiedzy użytkownika.

Źródło: https://www.meetrics.com/benchmark-reports/


Jacek Józwiak i Michał Kukuła z SalesTube dla Perspektywy Rozwojowe Reklamy Online w Polsce 2018/2019


Jeszcze kilka lat temu mało kto znał znaczenie pojęcia programmatic advertising. Dziś taki sposób zakupu mediów stanowi ponad połowę wydatków na digital w Europie. O czym to świadczy i jak wpływa na trendy kształtujące się na najbliższe lata?

O tym w wypowiedzi Jacka Józwiaka, Head of Marketing Platforms SalesTube i Michała Kukuły, Senior Programmatic Buying Specialist SalesTube pt. „PROGRAMMATIC EVERYWHERE”. Artykuł znalazł się w corocznej publikacji IAB o najważniejszych aspektach złożonego i dynamicznego rynku cyfrowej komunikacji marketingowej i reklamy interaktywnej – Perspektywy Rozwojowe Reklamy Online w Polsce 2018/2019.  

Pełna wypowiedź poniżej:

https://iab.org.pl/wp-content/uploads/2018/12/Raport-IAB_Perspektywy-Rozwojowe-Reklamy-Online-w-Polsce_2018-2019-1.pdf

Jacek Józwiak i Michał Kukuła z SalesTube dla Perspektywy Rozwojowe Reklamy Online w Polsce 2018/2019

Źródło: Własne


Reklama w wynikach wyszukiwania na Facebooku


Nowa forma reklamowa ma wyświetlać się w wynikach wyszukiwania – zarówno w tych głównych, jak i na Marketplace. Reklamy pojawiać się mają w kontekście haseł wpisywanych do facebook’owej wyszukiwarki. Oznacza to, że po wpisaniu np. frazy związanej z branżą motoryzacyjną, wyświetla będą się reklamy samochodów. 

Reklama w wynikach wyszukiwania na Facebooku

Reklamodawcy nie będą mieć jednak możliwości wyboru konkretnych słów kluczowych lub wyrażeń.

Możliwość przetestowania ww. funkcjonalności mają reklamodawcy ze Stanów Zjednoczonych oraz Kanady. Data jej globalnego wdrożenia nie jest jeszcze znana

Źródło: https://marketingland.com/


Kevin 28 lat później Reklama Google Assistant Home


„Kevin sam w domu” to od lat obowiązkowa świąteczna pozycja w milionach domów na świecie.

Na wykorzystanie motywu z filmu wpadł Google. Główną rolę odegrał Macaulay Culkin, który w świątecznej reklamie odtworzył kultowe sceny, jakie w 1990 roku przeżywał jako Kevin McCallister. Reklama promowała usługę Google Assistant Home i szybko stała się hitem internetu.

Od publikacji spotu na YouTube 19 grudnia 2018 do 10 stycznia 2019 reklama wygenerowała prawie 40 milionów wyświetleń. Spotkała się z pozytywnym odbiorem o czym świadczy 98% łapek w górę spośród wszystkich reakcji.

Za przygotowanie kreacji odpowiedzialna była firma Arts & Letters Creative Co.. Spot został wyreżyserowany przez Mike’a Warzin’a.

Żródło: https://www.youtube.com/ https://assistant.google.com/


80% transferu w Internecie będzie przeznaczone na treści wideo


Cisco (przyp. amerykańskie przedsiębiorstwo informatyczne, największe w branży sieciowej na świecie) przewiduje, że w 2020 roku 80 % transferu w Internecie będzie przeznaczone na treści wideo. Ten wynik w dużej mierze będzie zasługą YouTube’a (gdzie obecnie co minutę wgrywanych jest około 400 godzin materiału i notowanych jest ponad 4 mln. odtworzeń) oraz serwisów VOD jak np.: Netflix. Będzie to miało istotny wpływ na efektywność reklam wideo. Podobnie80% transferu w Internecie będzie przeznaczone na treści wideo jak na rozwój i rosnącą popularność stories na portalach społecznościowych. Krótkie formy wideo (do 10 sekund) okazują się wystarczające, aby przekazać ważny komunikat. Jednocześnie nie są uciążliwe w odbiorze. 

Źródło: https://www.cisco.com


Karuzela na Instagram Stories


Od grudnia na Instagramie możliwe jest wyświetlania karuzeli na Instagram Stories. Format ten występuje w dwóch opcjach – pierwszy z nich pozwala na użycie do 10 obrazów. Po wyświetleniu pierwszej karty, użytkownik może kliknąć „Oglądaj dalej”, a także przewijać, zatrzymywać czy cofać reklamę. Druga opcja składa się z 3 obrazów w formacie 9:16. Użytkownik nie musi reagować, pozostałe karty wyświetlają się automatycznie.

Karuzela na Instagram Stories

Źródło: https://business.instagram.com/


40% dużych firm w 2019 roku skorzysta z chatbotów


Chatboty to narzędzie bazujące na sztucznej inteligencji i optymalizacji sposobu komunikowania się.

40% dużych firm w 2019 roku skorzysta z chatbotów

Z badania Spiceworks wynika, że w przeciągu 12 miesięcy 40% firm zatrudniających ponad 500 pracowników planuje wdrożenie inteligentnych asystentów. Wśród organizacji, które wdrożyły asystentów lub chatboty na firmowych urządzeniach i usługach, największy odsetek użytkowników (49%) ma Microsoft Cortana. 14 % organizacji korzysta z chatbotów zintegrowanych w narzędziach współpracy (np. Microsoft Teams, Slack). Obecnie tylko 2% organizacji ma niestandardowe chatboty, ale dodatkowe 10% planuje takie zbudować w ciągu najbliższego roku. Firmy najczęściej używają ich do dyktowania za pomocą głosu, wspierania współpracy zespołu oraz zarządzania kalendarzem pracowników.

Źródło: https://www.spiceworks.com


Zmiany w sposobie zakupu kampanii OOH na nośnikach systemowych


Jako pierwszy nową politykę handlową wraz z cennikiem ogłosił AMS. Zmiany będą obowiązywały od 1 kwietnia 2019 r.  Zakup kampanii reklamowych będzie odbywał się według 2 dostępnych opcji: pakietowej lub cennikowej , gdzie pakiet oznacza zakup określonej widowni. Aby korzystać z polityki rabatowej, Reklamodawcy do końca marca powinni złożyć deklaracje rocznych wydatków za pośrednictwem swoich domów mediowych.

Zmiana polityki sprzedaży oznacza również realną podwyżkę kosztów ekspozycji, na tym etapie jeszcze trudną do oszacowania.

Wprowadzone zmiany są pochodną zakończenia prac nad głównym etapem projektu badawczego „Outdoor Track”. Jest on prowadzony przez Instytut Badań Outdooru IBO Sp. z o.o. założony przez 3 firmy AMS, Clear Channel Poland i Ströer Polska.

OOH na nośnikach systemowych

Celem projektu badawczego “Outdoor Track” jest wprowadzenie standardu pomiaru reklamy zewnętrznej w Polsce. Badanie dostarcza takie zmienne jak: liczba i częstotliwość kontaktów, zasięg kampanii oraz wskaźniki określające mobilność odbiorców. „Outdoor Track” swoim zasięgiem obejmuje 10 największych aglomeracji, tj. Warszawę, Trójmiasto, Kraków, Wrocław, GOP, Lublin, Łódź, Bydgoszcz, Szczecin i Poznań i dotyczy nośników: citylight, cityscroll, billboard, FL 6×3, BL 6×3, FL 12×3/4, BL 8×4, FLN 50, FLN 100.

 

Źródła: https://www.wirtualnemedia.pl/, https://www.wirtualnemedia.pl/


Maciej Jerzak objął stanowisko Marketing Intelligence Director w SalesTube


Z początkiem grudnia, Maciej Jerzak dołączył do zespołu SalesTube na stanowisko marketing intelligence director. Od 2012 roku w Google Dublin, jako account manager odpowiadał za wdrażanie DoubleClick Ad Exchange na rynek EMEA (Europe, Middle East, Africa). Następnie, jako display specialist, media buying solution CEE (Central and Eastern Europe) doradzał kluczowym klientom Google, jak efektywnie wykorzystywać możliwości DoubleClick w ich kampaniach display&video. Przez ostatnie 2 lata, pełnił funkcję programmatic media manager, odpowiadając za globalną strategię zakupu kampanii display programmatic dla jednego z największych globalnych graczy e-commerce, Booking.com.

Maciej Jerzak objął stanowisko Marketing Intelligence Director w SalesTube

W SalesTube, na stanowisku marketing intelligence director, Maciej Jerzak  odpowiedzialny jest za zarządzanie ponad dwudziestoosobowym zespołem specjalistów SEM, integrację wszystkich działań biddable media, wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań, łączących digital, technologię oraz dane na poziomie całego Group One, jak również rozwój produktów, kompetencji i jakości pracy, wykonywanej przez dedykowane zespoły ekspertów.

 

Źródło: Własne


Dziękujemy