Zmiana w kierowaniu na lokalizację w kampaniach Google Ads

Zdjęcie: Freepik.com

Google Ads od marca 2023 roku wprowadził zmiany w ustawieniach kierowania na lokalizację we wszystkich typach kampanii.

Zmiany powodują, że ustawienie kierowania „Zainteresowanie” zostało zastąpione ustawieniem „Obecność lub zainteresowanie”, a wykluczenie „Obecność lub zainteresowanie” zostało zastąpione wykluczeniem „Obecność”. 

Przed wprowadzeniem zmiany, zaawansowane opcje lokalizacji w kampaniach Google Ads oferowały 3 możliwości:

  • Obecność lub zainteresowanie: osoby, które obecnie znajdują się w wybranych przez Ciebie lokalizacjach, regularnie w nich bywają lub są nimi zainteresowane (zalecane).
  • Obecność: osoby, które obecnie znajdują się w wybranych przez Ciebie lokalizacjach lub regularnie w nich bywają.
  • Zainteresowanie: osoby wyszukujące Twoje wybrane lokalizacje (ta opcja nie będzie już dostępna).

Natomiast w wykluczeniach przed zmianą mieliśmy 2 możliwości:

  • Obecność: osoby znajdujące się w wykluczonych lokalizacjach (zalecane).
  • Obecność lub zainteresowanie: osoby, które obecnie znajdują się w wykluczonych przez Ciebie lokalizacjach, regularnie w nich bywają lub są nimi zainteresowane (ta opcja nie będzie już dostępna).

Na co warto zwrócić uwagę?

Jeżeli korzystaliśmy z którejś z wymienionych opcji, po wejściu zmian w życie warto zwrócić uwagę na potencjalny wzrost kosztów kampanii.

Źródło 1: https://support.google.com/google-ads/answer/1722038?hl=en,

Źródło 2: https://www.searchenginejournal.com/google-ads-announces-changes-to-location-targeting-settings/481012/#close