Konsumenci bardziej ufają Influencerom niż markom

Zdjęcie: Freepik.com

Wg badań przeprowadzonych przez agencję Matter Communications w 2022 roku 81% konsumentów wyraziło zainteresowanie produktem/usługą po wyświetleniu posta od influencera, a aż 69% konsumentów podejmując decyzje zakupowe, ufa bardziej Influencerom, znajomym i rodzinie niż markom. 

Za najbardziej autentyczny kanał influencer marketingu 36% konsumentów uznało YouTube. 

Z uwagi na trwające zainteresowanie konsumentów autentycznymi treściami, influencer marketing uznawany jest za potężne narzędzie reklamowe, na które wydatki reklamodawców w 2023 roku przekroczą 6 miliardów dolarów wg Insider Intelligence.  

Ankietowani (ponad 1000 amerykańskich konsumentów) wskazali preferencje dotyczące określonych rodzajów treści, są to: przepisy kulinarne i tutoriale (42%), stories z przyswajalnymi fragmentami informacji (35%) oraz posty ze zdjęciami i informacjami w opisie (33%). Za najbardziej atrakcyjne osobowości 61% ankietowanych uważa influencerów, z którymi mogą się utożsamić, 43% stanowią osobowości eksperckie, a zaledwie 11% to celebryci.

Mimo że influencer marketing trwa, sceptycyzm konsumentów może rosnąć z uwagi na autentyczność influencerów. Dla przykładu – popularna tiktokerka – Mikayla Nogueira reklamowała efekt tuszu do rzęs L’Oréal, po czym została “oskarżona” o noszenie sztucznych rzęs w celu poprawienia efektu. Takie działania powodują nasilanie się trendu deinfluencingu, czyli zachęcania użytkowników mediów społecznościowych do niekupowania produktów. 

Niezależnie od tego, czy twórcy wywierają wpływ, czy nie, platformy Social Media wzmacniają dla nich swoją ofertę. 

A jak powinny zareagować marki? Zdecydowanie uwzględniać influencer marketing w swoich działaniach reklamowych, jasno określić zasady współpracy z influencerami i zbudować silną strategię marketingową oraz bardziej, niż dotychczas, skupić się na pozytywnych aspektach. 

Źródło: https://www.marketingdive.com/news/influencer-marketing-success-matter-study-2023/643310/