Czy krótkie formy video przejmą branżę marketingu?

Źródło graficzne: Freepik.com

Dynamiczny rozwój krótkich formatów video

W miarę rozpowszechniania się treści video na platformach społecznościowych video marketing znacznie ewoluował od strategii opcjonalnej do niemalże nieodłącznego elementu działań reklamowych w firmach. 

Strzałem w dziesiątkę są obecnie bardzo krótkie formaty, trwające nie dłużej niż 15 sekund. Z tego względu rośnie zapotrzebowanie na angażujące i przyciągające wzrok rozwiązania. 

Wśród marketerów zauważalny jest entuzjazm dotyczący potencjalnego zwrotu z inwestycji w treści wideo. Dlatego wiele marek stawia na ten format reklamowy, dostosowując swoje treści do różnych platform, aby dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Wszystko to za sprawą TikTok’a, który stał się globalnym fenomenem. Ponad miliard aktywnych użytkowników miesięcznie przykuwa uwagę zróżnicowanej publiczności na całym świecie. Unikalny algorytm platformy, który promuje treści na podstawie preferencji użytkownika, a nie liczby obserwujących, przyczynił się do demokratyzacji tworzenia treści.

W ślad za TikTok’iem ruszyły inne platformy takie jak Instagram i Youtube, dodając funkcje Instagram Shorst i Youtube Reels.

Nowy trend stanowi także wyzwanie dla firm, ponieważ muszą one znaleźć właściwą równowagę między rozrywką a przekazywaniem kluczowych komunikatów marki i utrzymaniem autentyczności. 

Źródło:
https://www.searchenginejournal.com/the-15-second-revolution-short-videos-are-redefining-marketing/506317/

https://medium.com/@digitalkomalbhojani/the-rise-of-short-form-video-content-in-2024-6ca09c5d88b1