Google niezmiennie zaskakuje nowymi narzędziami i kolejnymi testami. Zebraliśmy listę najciekawszych informacji, z którymi warto być na bieżąco:
- Konwersje w Google Analytics 4 zostały zastąpione Kluczowymi zdarzeniami (Key events). Kluczowe zdarzenia to aktywności, które są wyjątkowo ważne dla biznesu marki: link & link
- Google ogłosił rozszerzenie współpracy z Disney, a konkretnie, integrację Display & Video 360 z Disney’s Real-time Ad Exchange (DRAX): link
- Dostępne jest nowe Google Marketing Platform Admin API, które pozwala adminom organizacji na upgrade i downgrade usług między GA4 a GA360, a także daje możliwość przyłączyć konta Google Analytics do organizacji: link
- W ostatnim czasie zmienione zostały definicje metryk związanych z reklamą w wyszukiwarce. Użytkownicy zostali poinformowani mailowo, opis nowych metryk dostępne są w Google Ads Help: link
- Na blogu Google ukazała się informacja o nowej funkcjonalności (obecnie w wersji beta) w Search Ads 360: offsite retail media campaigns. Więcej informacji na blogu Google Marketing Platform: link
- Google rozszerza również współpracę z Reddit, w wyniku czego m.in. Google będzie miał dostęp do Reddit Data API: link