Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego przygotowało nowy projekt ustawy dotyczącej limitów reklam w telewizji i radiu. Nowe ustalenia limitu czasowego mają być uzależnione od pory dnia, a co za tym idzie, od poziomu oglądalności lub słuchalności.
Nowe limity czasu antenowego
Obecnie w każdej godzinie bloki reklamy nie mogą być dłuższe niż 12 minut. Nowy projekt ustawy zakłada zniesienie limitu, w zamian za wyznaczenie przedziałów czasowych, w których ograniczenia emisji reklam rozkładałyby się w zależności od długości konkretnego przedziału:
-> 6:00 – 18:00 – max 20% czasu, czyli 144 min reklam
-> 18:00 – 24:00 – max 20% czasu, czyli 72 min reklam
-> 24:00 – 6:00 – bez ograniczeń czasowych
Nowelizacja nie zmienia przepisów, zgodnie z którymi wszystkim nadawcom nie wolno przerywać reklamami kilku rodzajów programów: serwisów informacyjnych, audycji religijnych, audycji publicystycznych i dokumentalnych krótszych niż 30 minut, programów dla dzieci.
Nadal będą też obowiązywać zasady, że w trakcie seriali i programów przerwy reklamowe mogą być nie częściej niż co 20 minut w telewizji, a co 10 minut w radiu, natomiast w przypadku emisji filmów – nie częściej niż co 45 minut.
Autorzy zmian liczą, że ich wprowadzenie pozwoli na zahamowanie spadku udziału reklamy telewizyjnej w całkowitym rynku reklamy i utrzymanie dotychczasowego rocznego wzrostu przychodów nadawców telewizyjnych.
Źródło: https://sdp.pl/limit-reklam-w-telewizji-ma-byc-bardziej-elastyczny/