Boom na kina samochodowe – sposób na przetrwanie kin czy nowy trend?

 

Kina samochodowe, jako bezpieczna alternatywa tradycyjnego pokazu kinowego, pojawiają się w miastach w całej Polsce. Wygląda jednak na to, że to, co początkowo było zaledwie sposobem na wyjście z kryzysowej sytuacji, staje się rosnącym w siłę trendem. 

Przepis na kino w czasach pandemii

Jednym z największych tego typu wydarzeń jest Moto Kino 2020 przygotowane przez KinAds. Zaplanowano aż 70 pokazów w miastach nadmorskich oraz centrum kraju. Seanse odbywają się od końcówki czerwca i potrwają do września, a widzowie mogą wybrać sposób oglądania filmu – na leżaku albo w samochodzie.  KinAds to największy broker reklamy kinowej w Polsce – tworzy środowisko ponad 300 lokalnych kin. Pomimo szalejącej pandemii znajduje sposób, by nadal organizować pokazy. „W tym roku mieliśmy cieszyć się 8. edycją Kina Na Leżakach, ale koronawirus pokrzyżował plany. Nie zrezygnowaliśmy jednak z naszej corocznej letniej akcji” – mówi Kinga Dołęga-Lesińska, prezeska KinAds. To już kolejna, po udanej akcji #wspieramypolskiekina, inicjatywa marki, która za pośrednictwem kina samochodowego może pozostać blisko swych samorządowych partnerów, współpracujących z nią podmiotów i przede wszystkim – kinowych widzów. 

Kina samochodowe – czy zostaną z nami na dłużej?

Epidemia koronawirusa i zamknięte kina to nadal złoty czas platform streamingowych. Jednak kultura nie znosi próżni i w ekspresowym tempie dostosowuje się do nowych warunków. Kina samochodowe pojawiają się na szeroką skalę – to już nie tylko KinAds, ale też chociażby pokazy przygotowane przez TVP (Letnie Kino Samochodowe TVP Kultura), czy organizatorów Runmaggedonu („Kino z charakterem”). Rosnąca popularność kin samochodowych może wskazywać na to, że staną się czymś więcej niż doraźnym rozwiązaniem na popandemiczny sezon letni. O ile w Stanach Zjednoczonych można mówić o renesansie tej niegdyś bardzo popularnej rozrywki, to w Polsce obecny boom jest czymś zupełnie nowym. Jeśli pandemia koronawirusa przyniosła coś pozytywnego, to być może jest to właśnie kino samochodowe. Dzięki takim akcjom jak chociażby ta organizowana przez KinAds, samochodowa odmiana kinowego seansu zyskuje na rozpoznawalności i być może zmieni krajobraz przemysłu kinowego w Polsce.

Źródło: https://oohevent.pl/news/35009