W Międzynarodowy Dzień Głuchych(19 września) wystartowała największa tak głośna kampania społeczna Polskiego Związku Głuchych, podejmująca temat wykluczenia osób głuchych z życia społecznego i kulturalnego. Na znak protestu przeciw ograniczeniom, przedstawiciele środowiska stworzyli w ramach tego projektu zespół muzyczny – UNMUTE, którego wszyscy członkowie są głusi. Za koncepcję kampanii, pomysł kreatywny i realizację odpowiedzialna jest agencja Change Serviceplan.
Potrzeba edukacji i dość ograniczeń
Pomysł na kampanię narodził się z potrzeby edukacji społecznej na temat odbioru muzyki przez osoby głuche, które muzykę kochają dokładnie tak samo jak osoby słyszące.
„Chcieliśmy uniknąć typowego dla kampanii społecznych charakteru i zamiast wzbudzania litości, postawiliśmy na mocny przekaz, oparty na swego rodzaju wkurzeniu głuchych na status quo. Popkultura powinna być równo dostępna dla wszystkich, bez żadnych ograniczeń. „Mamy dość ograniczeń” to ostatnia linijka tekstu, która dobrze podsumowuje co siedzi w sercach osób na co dzień żyjących w ciszy. Jeśli głusi mogą stworzyć zespół muzyczny i wystąpić w wideoklipie, to ograniczenia faktycznie istnieją jedynie w naszych głowach i pora się ich pozbyć” – mówi Marcin Nowakowski, Creative Group Head z agencji Change Serviceplan.
Kampanii towarzyszy teledysk do singlowego utworu „Głośniej niż decybele”. Autorem tekstu utworu jest Michał Pakuła, muzykę skomponował Michał „FOX” Król, teledysk wyreżyserował Łukasz Zabłocki, a zdjęcia do okładki singla wykonał Łukasz Ziętek.
Komunikacją kampanii społecznej w mediach i social mediach, a także współpracą z licznymi influencerami i artystami z branży muzycznej zajęła się agencja Labcon. Za planowanie i pozyskanie mediów online odpowiadało Value Media, Salestube pozyskało grant na kampanie płatne w SEM i social mediach oraz przeprowadziło działania we współpracy z partnerami sieci SalesTube Affiliate Network, a Media Republic zajęło się strategią w mediach ALT.