2023 rokiem reklamy DOOH?

Źródło: Unsplash.com

2023 rokiem reklamy DOOH

Obserwując kierunek, w jakim zmierza reklama outdoorowa, możemy przewidzieć trendy na nowy rok. Marketerzy zakładają, że w 2023 roku będziemy poświęcać więcej uwagi na personalizacji, storytellingowi, innowacji, integracji formatów offline i online oraz digitalizacji. 

Z badań przeprowadzonych przez DPAA wynika, że konsumenci bardzo pozytywnie odbierają reklamę zewnętrzną w wersji digitalowej, a nawet uważają ją za innowacyjną. 70% badanych określa ją jako stale aktualną, co pokazuje, że DOOH idzie z duchem marketingowego czasu i otwiera wiele możliwości, zarówno dla konsumentów (poprzez umożliwienie wejścia w bezpośrednią interakcję z reklamą na urządzeniach mobilnych), jak i marketerów (np. dzięki opcji zakupu przez platformy programatyczne, czy geo-targetowaniu). Społeczeństwo otoczone ogromną ilością informacji zwraca szczególną uwagę na niestandardowe rozwiązania, co wpływa na efektywny odbiór kampanii.

Prognozy wskazują na stały wzrost znaczenia digitalowej reklamy outdoorowej, dzięki jej elastyczności i możliwości postępowego działania. To w efekcie przekłada się na zwiększone dopasowanie jej do konsumentów i ich potrzeb. Szacuje się, że ten rynek reklamy, przy rocznym wskaźniku wzrostu na poziomie 11,9%, do roku 2028 osiągnie 14,3 miliardów dolarów.

Źródło 1: https://www.znajdzreklame.pl/blog/kampanie-outdoorowe/5-trendow-marketingowych-w-ooh-na-rok-2023/

Źródło 2: https://www.xaxis.com/wp-content/uploads/2022/04/The-DOOH-Difference-Report-2022-Sightline.pdf?hsCtaTracking=816999ee-0b29-473a-aae1-35a4992353fd%7Ccb66c066-d77f-46d7-b381-3ffb1e901ddb

Źródło 3: https://www.reportlinker.com/p06289235/Global-Digital-Out-of-home-Advertising-Market-Size-Share-Industry-Trends-Analysis-Report-By-Format-By-Vertical-By-Regional-Outlook-and-Forecast-.html?utm_source=GNW