Podczas Google Marketing Livestream, który odbył się 27 maja firma Google przedstawiła najświeższe informacje o usługach, trendach, sprawdzonych metodach oraz funkcjach narzędzi dla reklamodawców.
Poniżej przedstawiamy najciekawsze z nich.
1. Rozwój technologii reklamowej zapewniającej ochronę prywatności
FLoC nadal jest głównym celem Google, który podkreślił, jak ważne jest stworzenie platformy zapewniającej prywatność i udostępnił kilka aktualizacji dla reklamodawców dotyczących odbiorców oraz śledzenia danych.
2. Strategie dotyczące odbiorców i ich pomiar
Opcja ‘niestandardowi odbiorcy’ zostanie udostępniona prawie wszystkim reklamodawcom. Google zrezygnuje z niektórych ograniczeń dotyczących tego, kto jest uprawniony do korzystania z tego typu list.
Planowane jest również włączenie YouTube i sieci reklamowej do modeli atrybucji, w tym atrybucji opartej na danych.
3. tROAS i Performance Max
Wprowadzenie docelowego ROAS (tROAS) w dodatkowych kanałach, w tym w reklamach Discovery i kampaniach wideo zachęcających do działania.
Rozszerzony zostanie dostęp do kampanii „Performance Max” dla większej ilości reklamodawców. Wdrożenia dla wszystkich można się spodziewać jeszcze w tym roku.
4. Lepsza widoczność w wynikach wyszukiwania
Ogłoszono wyjście rozszerzenia graficznego z wersji beta. Reklamodawcy mogą teraz dołączać obrazy do swoich reklam w wyszukiwarce, aby wyróżnić się na tle konkurencji.
Dla tych, którzy nie mieli okazji oglądać Google Marketing Livestream, udostępniamy link: Google Marketing Livestream
Źródło: https://blog.google/products/ads-commerce/gml-2021-innovations/