Google Marketing Livestream

Podczas Google Marketing Livestream, który odbył się 27 maja firma Google przedstawiła najświeższe informacje o usługach, trendach, sprawdzonych metodach oraz funkcjach narzędzi dla reklamodawców.

Poniżej przedstawiamy najciekawsze z nich.

1. Rozwój technologii reklamowej zapewniającej ochronę prywatności

FLoC nadal jest głównym celem Google, który podkreślił, jak ważne jest stworzenie platformy zapewniającej prywatność i udostępnił kilka aktualizacji dla reklamodawców dotyczących odbiorców oraz śledzenia danych.

2. Strategie dotyczące odbiorców i ich pomiar

Opcja ‘niestandardowi odbiorcy’ zostanie udostępniona prawie wszystkim reklamodawcom. Google zrezygnuje z niektórych ograniczeń dotyczących tego, kto jest uprawniony do korzystania z tego typu list.

Planowane jest również włączenie YouTube i sieci reklamowej do modeli atrybucji, w tym atrybucji opartej na danych.

3. tROAS i Performance Max

Wprowadzenie docelowego ROAS (tROAS)  w dodatkowych kanałach, w tym w reklamach Discovery i kampaniach wideo zachęcających do działania.

Rozszerzony zostanie dostęp do kampanii „Performance Max” dla większej ilości reklamodawców. Wdrożenia dla wszystkich można się spodziewać jeszcze w tym roku.

4. Lepsza widoczność w wynikach wyszukiwania

Ogłoszono wyjście rozszerzenia graficznego z wersji beta. Reklamodawcy mogą teraz dołączać obrazy do swoich reklam w wyszukiwarce, aby wyróżnić się na tle konkurencji.

Dla tych, którzy nie mieli okazji oglądać Google Marketing Livestream, udostępniamy link: Google Marketing Livestream

Źródło: https://blog.google/products/ads-commerce/gml-2021-innovations/