Czym jest My Ad Center i jak działa?
My Ad Center to nowa funkcja od Google, która pozwala użytkownikom w lepszy i jaśniejszy sposób kontrolować reklamy, które są im wyświetlane w wyszukiwarce Google, na YouTube oraz Google Discover. Opcja dostosowywania reklam i zarządzania ustawieniami prywatności jest dostępna z dwóch miejsc – bezpośrednio przez kliknięcie w menu obok reklamy (jest ono oznaczone trzema kropkami) lub za pośrednictwem panelu My Ad Center.
Pierwszy sposób pozwala na polubienie, zablokowanie lub zgłoszenie reklamy. Dzięki niemu można również dodać lub usunąć daną reklamę z zatwierdzonej listy. Dodatkowym poziomem przejrzystości reklam jest funkcja “Dlaczego ta reklama?”, w której ujawniane są m.in. informacje o tym, kto zakupił daną przestrzeń i jest jej reklamodawcą.
Drugi sposób, czyli modyfikacja przez panel My Ad Center, jest bardziej rozbudowany. Moduł jest podzielony na trzy części: Moje reklamy, Dostosuj reklamy i Zarządzaj prywatnością. Funkcja Dostosuj reklamy daje możliwość wyboru interesujących/nie interesujących tematów, marek i oznaczenia wrażliwych treści, takich jak alkohol, rodzicielstwo, utrata wagi. W module Zarządzaj prywatnością użytkownik może sprawdzić i zmodyfikować dane, które są używane do personalizacji reklam (np. wiek, płeć, edukacja, status związku, rodzicielstwo). Dzięki temu konsument ma możliwość edycji jaki rodzaj aktywności ma być używany, aby usługi były bardziej do niego dopasowane. Panel Moje reklamy to strona główna, która pozwala na szybką edycję najistotniejszych ustawień. Poza tym zawiera również kanał pokazujący reklamy, które zostały ostatnio wyświetlone użytkownikowi – w tym ich częstotliwość i miejsce emisji. Co ważne, ustawienia z My Ad Center będą automatycznie zastosowane na każdym urządzeniu, na którym użytkownik będzie zalogowany.
Jaki to ma wpływ na reklamę cyfrową?
My Ad Center to z pewnością korzystne narzędzie dla konsumentów, ale dobre skutki nowej funkcji Google mogą również dostrzec reklamodawcy. Dzięki My Ad Center, odbiorcy mogą doświadczyć nowego poziomu swobody w personalizacji reklam i dopasowaniu ich do swoich aktualnych zainteresowań. Dla przykładu, jeśli konsument dokonał już zakupu danego produktu i zdecyduje, że nie chce otrzymywać treści z nim związanych, to może w łatwy sposób zmodyfikować swoje preferencje w panelu. Z kolei jeśli będzie chciał dokonać zakupu nowego produktu wybranej marki, będzie mógł je dodać do swoich zainteresowań w My Ad Center i dzięki temu otrzyma dopasowane reklamy. Wobec tego nowa funkcja to niewątpliwie skuteczna pomoc również dla reklamodawców, którzy będą w stanie dotrzeć do lepiej zdefiniowanej grupy odbiorców. Poza tym, dając użytkownikom możliwość wskazania interesującej marki jest szansa na to, że reklamodawca skutecznie odpowie na potrzeby konsumenta. Taki rodzaj personalizacji reklam może w efekcie przełożyć się na lepiej wydany budżet i większe zaangażowanie użytkownika.