Google wprowadził do swojego systemu reklamowego konwersje rozszerzone.
Beta stanowi alternatywę dla istniejącej metody śledzenia konwersji offline opartej na identyfikatorze kliknięć Google (click id).
Działanie tego procesu można opisać w kilku prostych krokach. Gdy potencjalny klient wypełni formularz kontaktowy, w tym momencie agregujemy jego dane, jak np.: adres e-mail, imię i nazwisko, adres, numer telefonu, itp. Tego typu zaszyfrowane dane (algorytm szyfrujący SHA256) są zapisywane w tagach śledzenia konwersji i przesyłane do Google. Takie informacje następnie są używane do dopasowania klientów do kont Google, na których byli zalogowani podczas interakcji z nasza reklamą.
Tagi konwersji rozszerzonych możemy skonfigurować przez menedżera tagów Google lub przez globalny tag witryny.
Jest to dla tego istotne ponieważ takie śledzenie można skonfigurować z poziomu konta Google Ads, a nie np poziomu CRMa. To umożli większej liczbie reklamodawców łatwe śledzenie konwersji offline, a dodatkowo wdrożenie takiego śledzenia może być szybsze. Korzystając z tego typu danych, systemy Google mogą w stanie podejmować lepsze decyzje dotyczące aukcji, co może oznaczać wydajniejsze kampanie i lepszej jakości konwersje.
Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/9888656