Po 1 lipca 2021 roku nie będzie możliwości utworzenia nowych kampanii w Gmail’u (tzw. GSP), a te, które już istnieją na koncie, będą miały status “tylko do odczytu”. To oznacza, że nie będzie można także wprowadzać w nich zmian.
Alternatywa dla reklam w Gmailu
Google jednak nie wycofuje całkowicie możliwości kierowania reklam na użytkowników swojej poczty, ponieważ zalecane jest korzystanie z kampanii typu Discovery. Reklamy discovery rozszerzają zasięg również na inne platformy z portfolio Google.
Niestety brak wydzielenia Gmail ogranicza możliwości kontroli budżetów na ten konkretny placement, jak i optymalizację.
Kampanie GSP nie cieszyły się w ostatnim czasie dużą popularnością ze względu na dość wysokie koszty przeklików na witrynę. Reklamodawcy decydowali się na inne, tańsze rozwiązania. Z naszego doświadczenia wynika jednak, że branże, które na poziomie maila były w stanie przedstawić swoją ofertę lub zaszyć formularz kontaktowy (jak np. branża mieszkaniowa) osiągały bardzo dobre wyniki zasięgowe.
Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/7019460?hl=pl