Google i YouTube dają użytkownikom kontrolę w celu ograniczenia reklam związanych z alkoholem i hazardem

Google daje użytkownikom nową opcję kontroli swojego feedu reklamowego. Zmiana dotyczy reklam alkoholu i hazardu i będzie stopniowo wprowadzana we wszystkich krajach.

Skąd taka decyzja?

Jest to reakcja Google na opinie użytkowników, którzy woleliby ograniczyć oglądanie reklam związanych na przykład z alkoholeml. Dlatego w ustawieniach znalazła się możliwość otrzymywania mniejszej liczby reklam alkoholu z hazardem jako dodatkową opcją. 

Jaki będzie to miało wpływ na zainteresowanych?

Wprowadzone zmiany na pewno będą miały dobry wpływ na wizerunek Google, a w dłuższej perspektywie również na reklamodawców w branży alkoholowej i hazardowej. W tych sektorach wpływ biznesowy będzie prawdopodobnie minimalny, ale może poprawić wydajność poprzez ograniczenie ekspozycji reklam użytkownikom, którzy wyraźnie nie są nimi zainteresowani.

Kontrola dostępna w ustawieniach reklam Google nie wpłynie na kraje, w których obowiązują ograniczenia prawne dotyczące reklam hazardu i alkoholu.

Źródło: https://marketingland.com/google-youtube-add-user-controls-to-limit-alcohol-gambling-ads-283411