New customer acquisition z optymalizacją pod wysoką wartość klienta

W połowie lutego 2023 roku kampanie Performance Max zyskają nową (Beta) funkcjonalność — aktualnie dostępna opcja pozyskiwania nowego klienta zostanie wzbogacona o możliwość optymalizowania kampanii pod kątem pozyskania klientów o wysokiej wartości (New Customer Acquisition with High Value Optimization – NCA HVO).

Cel „pozyskiwanie nowych klientów” umożliwia dotarcie do użytkowników, którzy zostali zidentyfikowani jako „nowi klienci”. Aktualnie istnieją 3 sposoby wykrywania takich użytkowników: 1) automatyczne wykrywanie przez Google na podstawie dotychczasowej aktywności kampanii i śledzonych zakupów, 2) na podstawie przesłanej listy odbiorców, którzy posłużą do określenia istniejących klientów oraz umożliwiają systemowi poszukiwanie nowych klientów, 3) określenie przy pomocy tagów i dodatkowej konfiguracji, którzy użytkownicy stanowią nowych klientów, a którzy powracających.

Jak działa nowa funkcjonalność?

Dzięki pozyskiwaniu nowych klientów z wysokim przewidywanym LTV/LTCV (life time customer value) przypisanym do ich aktywności w Internecie, kampanie Performance Max zyskają nowe możliwości optymalizacji. Opcja ta umożliwia tym samym pozyskanie użytkowników, którzy w dłuższym okresie mogą zostać naszymi stałymi klientami.

Wdrożenie  NCA HVO

Aby zastosować nowe rozwiązanie, reklamodawca powinien wgrać do Google Ads listy Customer Match wartościowych użytkowników dla swojego biznesu oraz ustawić odpowiednią wartość pozyskania nowych klientów. Kampania będzie optymalizowana w celu pozyskania nowych klientów o wysokiej wartości oraz klientów, którzy mają szansę zostać stałymi klientami, W tej chwili Beta NCA HVO dostępna jest dla wybranych reklamodawców, którzy prowadzą działania e-commerce i korzystają z New Customer Acquisition (NCA).

Źródło: Opracowanie własne na bazie danych Google